۹۸ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تاکنون ۹۸ درصد واجدین شرایط در این استان معادل ۸۹۵ هزار و ۱۳۱ نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

مهدی ژاله چیان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تعداد درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده در سال گذشته نیز ۳۵ هزار و ۹۰۳ فقره بوده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۳۹۹ کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان این استان آماده تحویل به متقاضیان است.

این مسوول ادامه داد: افراد جامانده می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان فعال استان بدون تحویل مدارک فیزیکی صرفا با به همراه داشتن اصل شناسنامه نسبت به ارائه درخواست کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات الکترونیکی خدمات مرتبط با کارت هوشمند ملی به تمامی شهروندان و جلوگیری از مراجعه آنان به واحدهای اجرایی، امکانات و تغییراتی در سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی ایجاد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان تصریح کرد: شهروندانی که کارت هوشمند ملی آنها مفقود شده است، به جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی به نشانی (ncr.ir ) مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: با ثبت اعلام مفقودی، گواهی کارت از حالت فعال خارج و ارائه خدمات از طریق کارت در سامانه بهره برداری و همچنین سریال کارت در سامانه استعلام هویتی غیرممکن می شود.

ژاله چیان گفت: پس از اعلام مفقودی کارت هوشمند ملی از طریق همان شماره همراه دریافت شده از سامانه سهیم، پیامک اتمام فرایند ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: شهروندان در صورت یافتن کارت، تا قبل از ارسال درخواست مجدد (المثنی) برای صدور، می توانند نسبت به اعلام پیدا شدن و فعال سازی مجدد گواهی کارت اقدام کنند.

این مسوول، به تغییر محل تحویل کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت تغییر محل تحویل کارت قبل از صدور آن، از این تاریخ به بعد شهروندان تنها با احراز هویت از طریق سامانه های هدا یا پنجره واحد خدمات دولت هوشمند می توانند نسبت به تغییر محل تحویل کارت خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.