تعیین ضریب ۴۰ درصدی خوداتکایی البرز در تامین گوشت مرغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: تامین ۴۰ درصدی گوشت گرم مرغ استان توسط تولید کنندگان البرزی برای سال آینده هدفگذاری شده است.

عبدالرضا بازدار در حاشیه آیین آغاز به کار نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، کالاهای اساسی و صنایع غذایی که در سالن شهدای شهرداری کرج دایر شد، افزود: یکی از اهداف جهاد کشاورزی البرز افزایش تولید در حوزه دامی، زراعی و باغی است که در سال جاری این برنامه در تمام زیربخش ها تدوین شد.

وی با بیان اینکه اکنون واحدهای تولیدی گوشت مرغ ۱۵ درصد نیاز استان را تامین می کنند، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف ضریب خوداتکایی ۴۰ درصدی مجوز راه اندازی ۲ واحد ۲ میلیون قطعه ای پرورش مرغ در البرز صادر شده ضمن اینکه بر روی افزایش ظرفیت واحدهای فعال نیز برنامه ریزی لازم شروع شده است.

وی گفت: همچنین ایجاد یک واحد پرورش ۳۰ میلیون قطعه ای مرغ در دست مطالعه داریم که در صورت راه اندازی این واحد نه تنها ضریب خوداتکایی استان به بیش از ۱۰۰ درصد می رسد حتی می توانیم بخشی از نیاز استان تهران را نیز تامین کنیم.

بازدار با اشاره به اینکه در بخش گوشت قرمز و شیر نیز افزایش پنج تا ۱۰ درصدی تولید را در برنامه داریم، افزود: در این بخش بیشتر تمرکز بر روی ایجاد واحدهای جدید، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و احیای واحدهای راکد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.