بهره برداری از پروژه آبرسانی به ٢٠٠ روستای استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : پروژه آبرسانی به ٢٠٠ روستای استان کرمانشاه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا داووی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون در استان کرمانشاه بالغ بر ۲۶۰۰ روستای دارای سکنه وجود دارد که حدود ۱۹۰۰ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است، گفت : تعداد قابل توجهی از این روستا‌ها دچار تنش آبی هستند.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستا‌های استان در قالب انعقاد قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دست اجرا است، افزود: آبرسانی به روستا‌های کرمانشاه در قالب دو قرارداد انجام خواهد شد.
 
مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در قرارداد اول که آبرسانی به ٣۴٩ روستا با ٣١۴ میلیارد تومان اعتبار بود، پیشرفت بسیار خوبی داریم و در تلاشیم تا پایان سال آبرسانی به ٢٠٠ روستا را افتتاح کنیم.
 
به گفته این مسئول، در حال حاضر تعدادی از روستا‌ها آماده افتتاح هستند و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی ٩٠ تا ٩۵ درصد در حال اجرا می‌باشند.
 
وی افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی چشمگیر پروژه‌های استان و پیگیری‌های استاندار و نمایندگان، توانستیم قرارداد دوم را نیز با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کنیم و این موضوع در آذر ماه امسال به معین‌های استانی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ابلاغ شد.
 
داودی ادامه داد: قرارداد دوم برای اجرای ۵١١ روستا با اعتبار ۱۹۲۰ شمیلیارد تومان است که مقرر شده ٧٠ درصد این اعتبار توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و ٣٠ درصد را استانداری کرمانشاه تقبل کند.

وی عنوان کرد: با اجرای این دو قرارداد، پس از سه سال در مجموع ٨۶٠ روستای استان کرمانشاه به طور کامل تنش زدایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در کنار پروژه‌های آبرسانی روستایی، آبرسانی به شهر‌های دارای تنش آبی استان نیز دنبال می‌شود، تاکید کرد: در این بخش نیز آبرسانی به شهر هرسین با بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت را داریم که تا قبل از تابستان ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

داوودی از در دست اجرا بودن طرح‌های آبرسانی به شهر‌های سرمست، باینگان، نوسود و میرآباد خبر داد که بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت دارند و تلاش می‌شود تا قبل از تابستان سال آینده به نتیجه برسند.

وی تاکید کرد: برای شهر‌های جوانرود، کنگاور و کرندغرب طرح‌های آبرسانی در دست اقدام داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه از طرح‌های رفع تنش آبی برای شهر کرمانشاه نیز یاد کرد که شامل اجرای خطوط انتقال شرق و غرب شهر بوده که خطوط غربی به اتمام رسیده و خطوط شرقی نیز ۵۰ درصد پیشرفت دارد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.