تبدیل خراسان جنوبی به قطب گوهر‌ی خاورمیانه تا ۱۴۰۵

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سال ۱۴۰۵ خراسان جنوبی به قطب صادرات گوهرسنگ‌ها در خاورمیانه تبدیل می‌شود.

اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌جنوبی با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی گفت: قرار شد تا سال ۱۴۰۵ این استان تبدیل به قطب فناوری و صادرات گوهرسنگ‌ها در منطقه خاورمیانه با حداقل صادرات یک میلیارد دلار شود.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های فراوانی دارد، افزود: این استان ظرفیت دارد به عنوان یکی از برترین صادرکننده و تولیدکننده‌ها مطرح شود.

اسدی اظهار کرد: یکی از ضعف‌های تولیدکنندگان داخلی که سبب عقب ماندگی در حوزه صادرات می‌شود، نداشتن علم روز دنیا و فناوری است که باید خود را در این زمینه مجهز کنند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم اکنون ارزش هر تُن محصول صادراتی کشور حدود ۳۸۵ دلار و کالای وارداتی حدود هزار و ۴۰۰ دلار است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: بخشی از مشکلات حوزه صادرات به خودمان برمی‌گردد، چون از علم روز دنیا عقب هستیم در حالی که صادرکنندگان برخی کشور‌ها سوار بر قطار فناوری، نوآوری و بروزرسانی هستند.

او تصریح کرد: با این فرمان نمی‌توانیم به کشور‌های توسعه یافته در حوزه صادرات برسیم، در حالی صادرکنندگان در حوزه تبادلات ارزی دچار مشکل هستند که از ظرفیت ارز‌هایی مانند تتر، بیت‌کوین و سایر ارزها استفاده نمی‌کنند.

اسدی با اشاره به اهمیت تبلیغات، بازاریابی و استفاده از ظرفیت‌های روز دنیا در حوزه صادرات عنوان کرد: باید الگو‌های نوین تراکنش مالی و فروش را یاد بگیریم.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضعف موجود در استفاده از ابزار‌های نوین در زمینه صادرات، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های جهانی می‌توان حجم صادرات به میزان قابل توجهی افزایش داد.

برچسب ها: گوهرسنگ ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.