حماس خطاب به دیوان بین‌المللی دادگستری: 

آمریکا در قتل‌های اسرائیل شریک است

جنبش حماس در آستانه رای دادگاه لاهه از ادعای آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل در غزه دست به نسل کشی نزده است، انتقاد کرد.

ادعای ایالات متحده مبنی بر اینکه اسرائیل در جریان حمله نظامی به نوار غزه دست به نسل کشی نمی‌زند، توسط حماس به عنوان تلاشی برای جلوگیری از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) شناخته شده است.

حماس امروز جمعه در کانال تلگرام خود نوشت: دولت آمریکا که همچنان از توقف تجاوز به غزه امتناع می‌ورزد، با ممانعت شورای امنیت از تصویب قطعنامه‌ای برای توقف تجاوز به مردم فلسطین به ارسال سلاح و مهمات به اشغالگران برای بمباران زنان و کودکان، ادامه می‌دهد. این یک اقدام مغرضانه و شریک قتل است.

اسامه حمدان، نماینده حماس در لبنان، پیشتر اعلام کرده بود که این جنبش در صورت دستور دیوان بین المللی دادگستری، از آتش بس تبعیت خواهد کرد. 

رای دادگاه لاهه در خصوص پرونده «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی امروز صادر می‌شود و ممکن است تل‌آویو را ملزم به رعایت برخی «اقدامات اضطراری» کند.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی دادگستری شکایت برد. پرونده حقوقی ۸۴ صفحه‌ای که علیه تل‌آویو تشکیل شده، این رژیم را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۸۴ محکوم می‌کند. جلسات این دادگاه ۱۱ و ۱۲ ژانویه تشکیل شد و از آن زمان این پرونده در دست بررسی بوده است. جلسه امروز برای صدور رای در مورد «اقدامات موقت یا اضطراری» در غزه تشکیل می‌شود و کارشناسان می‌گویند صدور رای در مورد اینکه اسرائیل مرتکب نسل‌کشی شده است یا خیر ممکن است ۳ یا ۴ سال طول بکشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا در قتل‌های داعش هم شریکه
آخرین اخبار