۲۰۲۴ سال رکورد بازنشستگی در آمریکا خواهد بود

امسال بیش از ۴ میلیون نفر در آمریکا بازنشسته می‌شوند که به گفته کارشناسان نشان دهنده «سونامی نقره‌ای» در این کشور خواهد بود.

آمار‌ها نشان می‌دهد در سال جاری میلادی روزانه ۱۱ هزار آمریکایی به سن ۶۵ سالگی می‌رسند. این بدان معناست که ۲۰۲۴ سالی رکوردشکن برای بازنشستگی در این کشور خواهد بود. 

به گزارش سی‌بی‌اس، امسال ۴.۱ میلیون نفر در آمریکا ۶۵ ساله خواهند شد و این روند تا سال ۲۰۲۷ ادامه دارد. این رقم که کارشناسان آن را «اوج‌گیری ۶۵ سالگی» یا «سونامی نقره‌ای» می‌نامند، نشان دهنده موج جدیدی از بازنشستگی در این کشور است.

واشنگتن پست پیش از این در گزارشی اعلام کرد تعداد افرادی که در آمریکا بازنشسته می‌شوند، در مقایسه با افرادی که به عنوان نیروی جدید شروع به کار می‌کنند، رو به فزونی است. امری که پیامد‌های اقتصادی گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت. تعداد کمتر افراد شاغل به نسبت افزایش تعداد بازنشستگان برنامه‌های حمایت از افراد سالخورده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این برنامه‌ها با پول مالیاتی که از افراد شاغل می‌گیرند، برای سالمندان خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند. اکنون گفته می‌شود با کاهش تعداد افراد شاغل، برنامه‌هایی از این دست به زودی دچار کمبود بودجه خواهند شد. 

سازمان‌های آماری اعلام کرده‌اند رشد کنونی جمعیت ۶۵ ساله و بالاتر از آن در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. پیش‌بینی می‌شود شمار این افراد که در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۸ میلیون نفر بودند، تا سال ۲۰۵۰ به ۸۲ میلیون نفر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار