انتقادات زیاد دولت مکرون را دچار تغییر می‌کند

منابع فرانسوی اعلام کردند به دلیل انتقادات بسیار از دولت مکرون، به احتمال زیاد نخست وزیر جدید در روز دوشنبه معرفی خواهد شد.

منابع آگاه اعلام کردند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به سمت ایجاد یک تغییر دولتی در حرکت است که ویژگی‌های آن ممکن است امروز دوشنبه معلوم شود و با توجه به انتقادات گسترده‌ای که دولت وی در معرض آن قرار دارد، نخست وزیر را تحت تاثیر قرار دهد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مشاور بانفوذ در دولت مکرون گفت: اوضاع در ابتدای هفته تغییر خواهد کرد، به احتمال زیاد نخست وزیر جدید در روز دوشنبه معرفی خواهد شد.

کاخ الیزه نیز گزارش داد مکرون عصر یکشنبه با الیزابت بورن نخست وزیر خود دیدار کرد تا درباره «مسائل مهم» گفتگو کند. دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفت که بحث بر روی سیل در شمال فرانسه و موج سرمایی که این کشور در انتظار آن است متمرکز بود. اما برخی از منابع فاش کردند که آن‌ها در مورد تغییر وزرای مورد انتظار به طور گسترده بحث کرده اند.

یکی از نزدیکان مکرون گفت که همه چیز ممکن است در حالی که هفته گذشته رئیس جمهور فرانسه رایزنی‌های گسترده‌ای با برونو لومر وزیر اقتصاد، ادوارد فیلیپ نخست وزیر سابق و فرانسوا بایرو سیاستمدار فرانسوی داشت.

بایرو، سیاستمدار میانه‌رو که حمایتش از مکرون در انتخابات ۲۰۱۷ کلیدی بود، به تلویزیون BFM گفت که تغییر در ترکیب دولت ضروری است.

 سیستم سیاسی فرانسه به‌گونه‌ای است که رئیس جمهور سیاست‌های عمومی را تعیین می‌کند، اما نخست وزیر مسئول اداره روزانه دولت است، به این معنی اگر دولت با ناآرامی مواجا شود نخست‌وزیر اغلب بهای آن را می‌پردازد.

 در ماه‌های اخیر، دولت مکرون با اصلاحات غیرمحبوب مانند پرونده بازنشستگی یا قانون بحث‌برانگیز مهاجرت که دولت او را عمیقاً تقسیم کرده است، برخورد کرده است.

در عین حال، مکرون با ظهور حزب راست افراطی تجمع ملی روبرو است که در نظرسنجی‌ها برای انتخابات اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ پیشتاز است. مارین لوپن یکی از نامزدهای در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ در جایگاه دوم قرار گرفت و  سال۲۰۲۲ با فاصله‌ی اندکی پشت مکرون ماند‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار