هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد با موشک‌های قدرتمند چه پیامدهایی برای آمریکا و اسرائیل دارد؟

مقاومت عراق برخلاف دفعات پیش که با راکت پایگاه‌های آمریکا را هدف می‌گرفت این بار از موشک‌هایی قوی استفاده کرد تا پیامی برای واشنگتن ارسال کند.

پس از آن که مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که نیروهای آن دیروز شنبه پایگاه «عین الاسد» که تحت اشغال آمریکا در غرب این کشور است را با موشک هدف قرار دادند، شبکه المیادین برای درک اهمیت این موضوع با  سرتیپ چارلز ابی نادر، تحلیلگر امور نظامی و امنیتی مصاحبه‌ای انجام داد. 

سرتیپ چارلز ابی نادر در این خصوص گفت: تاکنون سه نوع موشک در جریان عملیات مقاومت عراق استفاده شده است که عبارتند از: موشک «صارم»، «الاقصی ۱» و «الارقب». این سه موشک، موشک‌های بالستیک مدرن و سریعی هستند که می‌توانند سامانه‌های پدافند هوایی را دور بزنند و برد متوسط ​​تا بلند آن‌ها ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است.

به گفته ابی نادر، این داده‌ها می‌گوید که «کاروان بزرگی از موشک ها، تقریباً ۴۰ موشک، پرتاب شد که بخش بزرگی از آن به پایگاه رسید. حتی مقامات آمریکایی اذعان کرده اند که در نتیجه این عملیات چندین تن از سربازان آن دچار ضربه مغزی شدند.

ابی نادر در ادامه گفت: در بعد نظامی، امروز درباره آغاز یک تغییر کیفی به سمت هدف قرار دادن موثر پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه صحبت می‌کنیم. این موضوع می‌تواند از نظر توسعه، هدف قرار دادن پایگاه‌های بیشتر و تعداد تلفات آمریکایی‌ها مورد توجه واقع شود.

به گفته این کارشناس نظامی، مهم‌ترین موضوع از منظر راهبردی این است که این اقدام فشاری جدی بر آمریکایی‌ها و جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

مهدی الکعبی یکی از اعضای جنبش النُجَباء دیروز شنبه در گفتگو با شبکه المیادین گفته بود که مقاومت برای حمله به پایگاه «عین الاسد» از موشک‌های بسیار قدرتمند و پرسرعت استفاده کرد. الکعبی افزود: با این حمله پیامی قوی به اشغالگران آمریکایی به دلیل حمایت و پشتیبانی مستمر از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ارسال کرد.

او با بیان اینکه استفاده از موشک‌های جدید غیر از موشک‌هایی که پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، دلیلی بر وجود انبار‌ها و تسلیحات تاکتیکی است که وارد نبرد شده‌اند، تصریح کرد: در این جنگ باید غافلگیری وجود داشته باشد. مقاومت اسلامی عراق هرگونه مذاکره در خصوص آتش بس و توقف حملات به پایگاه‌های آمریکایی را رد کرده و شرط اساسی آتش بس، توقف تجاوز به غزه است.

مقاومت اسلامی تأیید کرد که هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی‌ها در ادامه رویکرد مقاومت در برابر نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به قتل‌عام‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

مقاومت با یادآوری اینکه عملیات آن برای مقابله با سنگر‌های دشمن و انهدام آن‌ها ادامه دارد، تهدید به عملیات بیشتر علیه اشغالگران آمریکایی کرد. چند روز پیش خبرنگار المیادین در سوریه نیز گزارش داد که نیرو‌های آمریکایی در نتیجه حملات مکرر مقاومت اسلامی عراق، پایگاه «هیموس» در حومه شهر قامشلی در شمال حسکه را تخلیه کردند.

هدف قرار دادن نیروهای آمریکا تنها به نیرو‌های آن در عراق و سوریه محدود نمی‌شود، بلکه اهداف رژیم صهیونیستی را نیز پس از گسترش دایره هدف گیری در پرتو تجاوزات مداوم به نوار غزه برای بیش از ۱۰۰ روز، هدف قرار داده است. در ابتدای این ماه، این کشور مسئولیت حمله به یک هدف حیاتی در حیفا اشغالی را با استفاده از موشک دوربرد «الارقب» (کروز توسعه‌یافته) بر عهده گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار