مماشاتی در برخورد با فساد وجود ندارد

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در برخورد با فساد با هیچ نهاد، دستگاه و شخصی مماشات نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز در نخستین همایش استانی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب بسیار متعدد و گسترده بوده، اما تحقیق، تحلیل و پژوهش حقوق عامه برای استان در نظر گرفته شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اذعان کرد: دستگاه قضا در راستای اجرای عدالت و حقوق عامه در دو حوزه فردی مطالبه‌گر و حقوق احقاق و در بخش فراقوه‌ای به عنوان ناظر ورود خواهد کرد.

حسینی افزود: احیای حقوق عامه تنها به منزله تامین حقوق فردی در اختلافات شخصی نیست و باید عدالت در تمام شئون جامعه از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه حقوق عامه، دستگاه‌ها کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند، گفت: جامعه از دستگاه قضائی به عنوان متولی، انتظار مطالبه‌گری، اجرا و تامین حقوق عامه را دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در ادامه وجود مرز، معادن و بخش کشاورزی را از ظرفیت‌های مهم در استان عنوان کرد و گفت: دستگاه قضا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مرتبط با توسعه مرز، معادن و انبار‌های غله به عنوان مصادیق حقوق عامه ورود پیدا کرده است.

حجت الاسلام حسینی گفت: قاچاق سازمان‌یافته، جاده‌ها، مولدسازی، راه‌آهن، دریاچه زریبار و حقوق شهروندی از دیگر حوزه‌هایی بود که دستگاه قضا به آن‌ها ورود کرده است. 

وی با تاکید براینکه در برخورد با فساد با هیچ نهاد، دستگاه و شخصی مماشات نخواهیم داشت، گفت: بیداری و دغدغه‌مندی دستگاه قضا ضلع سوم احیای حقوق عامه است و برای تحقق اهداف در این حوزه دستگاه اجرایی، قضائی و مردم باید بیدار و پای کار باشند.

برخورد قاطع دادستانی کردستان با ترک فعل در حوزه زمین‌خواری

 دادستان سنندج  نیز در ابن همایش، اظهار کرد: مقابله با زمین‌خواری و تجاوز و تصرف اراضی ملی از مهم‌ترین دغدغه‌های حقوقی مقام معظم رهبری است.

محمد جباری با بیان اینکه امروز زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی به صورت عمدی و غیرعمدی بسیار چشمگیر است و متاسفانه شاهد غفلت در این حوزه هستیم.

به گفته وی، ضعف قانون از مهم‌ترین عوامل این دگردیسی است، نقض قانون، ضعف در حوزه اجرایی، نظارت و جلب مشارکت همگانی از مهم‌ترین عوامل تعدی به زمین‌خواری است.

جباری از برخورد قاطع با کوتاهی و هرگونه ترک فعل در حوزه زمین‌خواری در راستای تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: برخی‌ افراد در سطح استان چند هکتار برای اجرای طرح طوبی تحویل گرفته و بعد از چند سال آن را به خانه باغ تبدیل کرده‌اند که با آنان برخورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.