معاون استاندار کردستان مطرح کرد

ضرورت بومی‌سازی تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی

نوری گفت: بومی‌سازی تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بومی، مردمی سازی اقتصاد و بهره‌مندی از فرصت جمعیتی استان در راستای ارتقاء بازار کار از مهمترین اهداف تیم اقتصادی استان در سال جاری است.

 علی نوری در اولین جلسه رسمی قرارگاه تحقق شعار سال اظهار کرد: اولین هدف ما در سال جدید در حوزه اقتصاد و جهش، بحث افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: این موضوع فقط به تولید در حوزه صنعت و کشاورزی ختم نمی‌شود بلکه در همه حوزه‌ها انتظار جهش با مشارکت مردم را داریم.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بومی خارج از استان برای بازگشت و استفاده از ظرفیت هُلدینگ‌های بزرگ به تحقق این هدف بزرگ کمک خواهد کرد.

نوری، کار جهادی و داشتن جسارت را عامل مهم توسعه دانست و اظهار کرد: بومی‌سازی تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بومی، مردم‌سازی اقتصاد و جلب مشارکت آحاد جامعه و استفاده از فرصت جمعیتی استان در راستای ارتقاء بازار کار از جمله مهمترین اهداف ما در سال جاری است.

ایجاد اولین کمیته مشترک اقتصادی ایران و اقلیم کردستان

وی اضافه کرد: تدوین فرآیند برای خلق ارزش افزوده در بخش‌های اقتصادی، تسهیلگری دستگاه‌های اجرایی استان در فعالیت‌های اقتصادی مولد، توسعه و گسترش مبادلات مرزی، کنترل نرخ تورم و چشم‌انداز افزایش حداقل ۱۰ درصدی صادرات در استان از دیگر اهداف مهم تیم اقتصادی دولت سیزدهم در کردستان است.

نوری اذعان کرد: در راستای تقویت اقتصاد استان اولین کمیته مشترک اقتصادی ایران و اقلیم کردستان ایجاد شده است و نهم خرداد ماه در سنندج میزبان استاندار سلیمانیه خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: یکی از موضوعات مطرح شده ما با استاندار سلیمانیه، استقرار نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی کردستان در اقیلم کردستان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.