نماینده قوه قصائیه در سازمان اموال تملیکی مطرح کرد

ضرورت جلوگیری از متروکه شدن کالا‌های توقیفی

پوریانی گفت: باید از متروکه شدن کالا‌های توقیفی در انبار‌های اموال تملیکی جلوگیری شود و این کالا‌ها در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

عباس پوریانی حاکم شرع و نماینده قوه قصائیه در سازمان اموال تملیکی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت اموال تملیکی استان در سنندج، به آسیب‌های معضل قاچاق اشاره و اظهار کرد: باید از متروکه شدن کالا‌های توقیفی در انبار‌های سازمان اموال تملیکی جلوگیری کنیم و در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این اقلام اقدام شود.

وی وضعیت انبار‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: طی بازدیدی که از انبار‌های اموال تملیکی استان داشتم کالا‌های متروکه‌ای مشاهده نشد.

نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی افزود: تعداد ۱۴ فقره پرونده در دادگستری کردستان و ۲۵۰ فقره در شعب تعزیرات حکومتی استان در انتظار صدور رای و در حال رسیدگی هستند، امیدوارم با پیگیری بعمل آمده شاهد صدور آرای این پرونده‌ها در آینده نزدیک باشیم.

وی افزود: گمرکات استان باید با سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی ارتباط و تعامل مستمر و موثری داشته باشند تا از تضییع اموال توقیفی پیشگیری شود.

وجود ۶ هزار خودرو و موتورسیکلت بلاتکلیف در پارکینگ‌های کردستان

 رئیس کل دادگستری کردستان هم در این جلسه بر لزوم تعیین تکلیف تمامی وسایل نقلیه در پارکینگ‌های استان قبل از اتمام سال جاری تاکید کرد و گفت: وجود ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق موجب شده است که قاچاق کالا و ارز در این استان وجود داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز برنامه‌های مستمری اجرا و نظارت بر گمرکات استان و انبار‌های سازمان جمع آوری اموال تملیکی در دستور کار دستگاه قضایی است.

وی از وجود ۴ هزار و ۳۲۹ فقره موتورسیکلت و یک هزار و ۶۸۰ خودرو بلاتکلیف در پارکینگ‌های استان خبر داد و مجددا تاکید نمود که تا پایان سال جاری تمامی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی متروکه با هماهنگی دستگاه قضایی تعیین تکلیف شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.