حمل و بکارگیری غیرقانونی سلاح سرد و گرم جرم محسوب می‌شود

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: حمل و بکارگیری سلاح سرد و گرم جرم است و خسارت‌های جبران‌ناپذیر زیادی به همراه دارد.

بهادر اسدی اظهار کرد: حمل و بکارگیری غیرقانونی سلاح سرد و گرم، هر ساله باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی در سطح کشور می‌شود که بعضاً خسارات جبران‌ناپذیر مادی و معنوی زیادی به همراه دارد. 

 سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان افزود: استفاده از سلاح گرم از جمله جرائمی است که موجب مختل‌شدن نظام عمومی و امنیت جامعه می‌شود.

وی یادآور شد: این جرم در شهرستان سنندج کمتر رخ می‌دهد و بیشتر در شهر‌های مرزی شاهد ارتکاب این قبیل جرائم هستیم و لازم است با پرداختن به این موضوع و ارائه راهکار‌های موثر، تلاش کرد تا آمار ارتکاب به این جرم را کاهش داد.

اسدی گفت: با توجه به اینکه جرم حمل غیرقانونی سلاح و مهمات از جمله جرائمی است که کشف آن به شدت کار سخت و زمانبر است، ارائه راهکار برای پیشگیری از وقوع چنین جرمی نیز کار مشکلی است و نیازمند به کارگیری روش‌هایی است که بتوان از طریق فرهنگ‌سازی بنیادین مانع از وقوع این جرم شد. 

همراه داشتن سلاح به طور ذاتی به هر انسانی حس قدرت، برتری و امنیت داده و همین مسئله باعث ایجاد علاقه نوع بشر به این وسیله شده است و از بین بردن این علاقه‌مندی نیازمند آسیب‌شناسی عمیق و فرهنگ‌سازی در سطح اجتماع به صورت فردی و گروهی است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.