آیا شبه جزیره کره در آستانه جنگ است؟

موضعگیری آمریکا و متحدانش در خصوص آزمایش‌های موشکی و پرتاب ماهواره کره شمالی، ممکن است شبه جزیره کره را در آستانه جنگ قرار دهد.

طی چند ماه گذشته، مجموعه‌ای از رویدادها، تنش‌ها را در اطراف کره شمالی به سطح بسیار بالایی رساند و کیم جونگ اون، رهبر این کشور اعلام کرد که شبه جزیره کره «به آستانه درگیری مسلحانه نزدیک‌تر می‌شود».

اما غرب نیز در چنین واکنش‌های کره شمالی بی تقصیر نیست. در حالی که کره شمالی به آزمایشات موشکی و فعالیت‌های هسته‌ای خود با هدف بازدارندگی اهتمام دارد، غرب آن را آماده شدن برای جنگ تمام عیار در منطقه تلقی می‌کند.

پایگاه خبری تله تریدر نوشت: به نظر می‌رسد اوضاع در اواخر نوامبر و زمانی که کره شمالی سه ماهواره شناسایی را به فضا پرتاب کرد که یکی از آن‌ها در مدار قرار گرفت رو به وخامت گذاشت. پیونگ یانگ اعلام کرد ماهواره‌ای که پرتاب کرد، تصاویری از پایگاه دریایی نورفولک ایالات متحده، کارخانه کشتی سازی نیوپورت، و فرودگاه ویرجینیا،  همچنین کاخ سفید و پنتاگون در واشنگتن با ماهواره شناسایی ثبت کرده است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پرتاب موشک و ماهواره کره شمالی را «غیر مسئولانه» خواند و گفت که این اقدام «نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل» است. در واکنش به پرتاب ماهواره کره شمالی، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه نهاد‌ها و افراد مختلف از کره شمالی از جمله گروه سایبری کیمسوکی و عوامل اطلاعات خارجی این کشور اعمال کرد.

در ماه دسامبر، سئول و پیونگ یانگ خواستار افزایش آمادگی دفاعی شدند، در حالی که واشنگتن به کره شمالی هشدار داد که هرگونه حمله اتمی علیه این کشور یا هر یک از متحدانش با «پاسخ سریع، قاطع و محکم» روبرو خواهد شد. پاسخ به این تهدیدات دو موشک بالستیک بود که به دریای شرق سقوط کرد و تنش‌ها را به سطح جدیدی رساند. یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، خواستار پاسخ مشترک سه جانبه فوری با آمریکا و ژاپن شد و این سه کشور با هم رزمایش نظامی برگزار کردند.

اما وقایع به همین جا ختم نشد. پس از اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از پرتاب سه ماهواره نظامی دیگر در سال ۲۰۲۴ خبر داد و تاکید کرد که آشتی با سئول دیگر امکان پذیر نیست، این کشور در ۵ ژانویه حدود ۲۰۰ گلوله توپخانه را از سواحل غربی خود شلیک کرد که برخی از آن‌ها در نزدیکی مرز دریایی با کره جنوبی سقوط کرد. کیم جونگ اون در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که «زمان آن رسیده است که کره جنوبی را متخاصم‌ترین کشور معرفی کنیم» و افزود که «هیچ قصدی برای اجتناب از جنگ ندارد».

با این حال به نظر می‌رسد که غرب نیز در موضعگیری جنگی پیونگ یانگ دخیل است؛ زیرا کاخ سفید اخیرا ادعا کرد که پیونگ یانگ موشک‌های بالستیک مسکو در جنگ علیه اوکراین را تامین می‌کند. غرب همچنین این ادعا را مطرح کرد که کره شمالی ممکن است در جنگ با اسرائیل به جنبش حماس سلاح بفروشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۴ دی ۱۴۰۲
این دوتا کره که از نسل مشترکی ان و برادر حساب میشن، با دخالت امریکا باهم دشمن شدن! این امریکا همه جارو به فساد کشیده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۴ دی ۱۴۰۲
آخرش یا تسلیم میشه يا نابود می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
آی ترسو
ان شاءالله کره شمالی آمریکا رو به زانو درمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
باید گردن قلدری مثل آمریکا و نوچه هاش رو شکست، راه دیگه ای نیست جز باج دادن به اینها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۴ دی ۱۴۰۲
وقتشه کیم جونگ اون سئول رو بگیره وگوگوریو رو دوباره تاسیس کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۴ دی ۱۴۰۲
جومونگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۴ دی ۱۴۰۲
این داستان افسانه جومونگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
گوگوریو اخر نابود میشه برو بخون
آخرین اخبار