دیدار وزرای خارجه ژاپن و آمریکا در واشنگتن

وزیر خارجه ژاپن در سفر به واشنگتن با همتای آمریکایی خود دیدار و بر اهمیت اتحاد دو کشور تاکید کرد.

کامیکاوا یوکو و آنتونی بلینکن وزرای خارجه ژاپن و ایالات متحده جمعه در واشنگتن با یکدیگر دیدار و توافق کردند که پیش از سفر برنامه‌ریزی شده فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن به ایالات متحده در ماه مارس، برای تدارک مقدمات برگزاری موفقیت‌آمیز دیدار و گفت وگوی سران دو کشور با هم همکاری کنند.

به گزارش شبکه خبری ان‌اچ‌کی، در ادامه این دیدار، وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب‌دیده از زلزله شدید اخیر در مرکز ژاپن و حادثه مرگبار فرودگاه هاندا توکیو، گفت: دولت آمریکا آماده ارائه هرگونه کمک احتمالی مورد نیاز در خصوص این دو حادثه به ژاپن و مردم این کشور است.

وزیر خارجه ژاپن در این دیدار با بیان اینکه در حال سپری کردن برهه‌ای هستیم که جهان در طی آن در یک مقطع تاریخی قرار گرفته است، تاکید کرد: در شرایط کنونی، اتحاد ژاپن و ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

به نوشته ان‌اچ‌کی، در این دیدار طرفین ضمن توافق برای رسیدگی مشترک به چالش‌های مربوط به چین و کره شمالی، بر اهمیت تلاش برای تداوم صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید کردند.

وزرای خارجه ژاپن و آمریکا در این دیدار همچنین با تاکید بر ادامه حمایت از اوکراین، بر تداوم اعمال تحریم‌های سخت علیه مسکو به دلیل تهاجم علیه این کی‌یف توافق کردند.آن‌ها همچنین توافق کردند که تمامی اقدامات مقتضی را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که درگیری‌ها در خاورمیانه به سایر نقاط جهان گسترش نخواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خاک بر سر ژاپن
این همه آدم شما را کشته
حالا میرین پیش قاتل مردم خودتون میگین ما متهدیم
شنیده بودیم ژاپنی ها بی غیرت هستن
نه به این اندازه دیگه ....
آخرین اخبار