بازرسی از ۷۳۲ دفتر بنگاه املاک در سیستان و بلوچستان انجام شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بازرسی ۷۳۲دفتر بنگاه املاک در شهرهای این استان در قالب گشت‌های مشترک کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک خبر داد.

ابوالفضل مهدیار  گفت: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن از تیرماه سالجاری همزمان با شروع فصل نقل و انتقالات در استان تشکیل که در این مدت ۷۳۲ بازرسی از مشاوران املاک انجام شد.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها ۸۷ بنگاه در سیستان و بلوچستان به دلیل نداشتن پروانه کسب پلمب شدند و برای ۱۷۹ بنگاه نیز اخطار صادر شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین تخلفات در این صنف نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ نامه، گران فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

وی با بیان اینکه تمامی مشاورین املاک علاوه بر اتصال به سامانه املاک و مستغلات راه و شهرسازی و نوین اصناف به دریافت هولوگرام و نصب بر مبایعه نامه الزام دارند، افزود: نصب هولوگرام یکی از اقدامات مهمی هست که از سوی اتحادیه های صنفی مشاورین املاک در حال اجراست.

مهدیار ادامه داد: مشاوران املاک باید نرخ نامه مصوب را در معرض دید عموم نصب و در زمان اخذ کمسیون فاکتور صادر کنند.

وی تصریح کرد: همچنین رعایت نرخ های مصوب، اخذ کارت مباشرت برای متصدیان مشاوران املاک و برخورداری از سیستم‌های نرم افزاری در بنگاه‌ها برای ثبت اسناد و مستغلات نیز ضروری است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان با تاکید بر جدیت این کارگروه در پیگیری تخلفات مرتبط با بازار مسکن گفت: با مشاورین املاکی که به هر نحو در بازار زمین و مسکن اخلال ایجاد کنند با قاطعیت برخورد و بنگاه مشاوره املاک مرتبط با آنها پلمب خواهد شد.
سیستان و بلوچستان دارای یک هزار و ۳۶ بنگاه مشاور املاک است.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار