سرعت وزش باد در ماهنشان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ سرعت وزش باد در شهر پری از توابع شهرستان ماهنشان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر و در سلطانیه به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه سرعت وزش باد در ماهنشان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید گفت: وزش باد هم اکنون در اغلب مناطق استان ادامه دارد که میزان آن در شهر زنجان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی یادآور شد:‌ این شرایط جوی موجب بارش های پراکنده و وقوع کولاک در ارتفاعات استان می شود که بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

سلطانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جوی بیان شده هموطنان از ترددهای غیرضروری در مناطق کوهستانی و گردنه های استان و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره، تاسیسات و بناهای سست و مرتفع، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه صبح فردا دوشنبه سرعت وزش باد کاهش و مجددا از بعدازظهر افزایش می یابد، ادامه داد:‌ این میزان در مناطق جنوبی استان به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

سلطانی گفت:‌ روز پنجشنبه هفته جاری سامانه ضعیفی از منطقه عبور خواهد کرد که بر اثر فعالیت آن بارش های خفیفی را در نقاط مختلف استان شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی روزهای آینده دمای هوا در استان کاهش می یابد به طوریکه روز سه شنبه هفته جاری احتمال وقوع یخبندان دور از انتظار نیست.

برچسب ها: وزش باد ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.