سرما و یخبندان در استان زنجان حاکم می‌شود

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ طی روزهای آینده دمای هوا در نقاط مختلف استان کاهش می‌یابد و صبح سه شنبه هفته جاری نیز سرما و یخبندان در اغلب مناطق حاکم می‌شود.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری تا ابری بوده و وزش باد شدید نیز آغاز شده است که شدت آن از بعداز ظهر امروز افزایش می یابد.

وی یادآور شد: این شرایط جوی موجب بارش باران و برف و وقوع کولاک در ارتفاعات استان خواهد شد که در این خصوص هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

سلطانی با بیان اینکه وزش باد شدید تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: طی روزهای شنبه و یکشنبه هموطنان از ترددهای غیرضروری در مناطق کوهستانی استان و توقف در کنار تاسیسات و بناهای سست که احتمال سقوط آنها وجود دارد، خودداری کنند.

سلطانی دمای فعلی زنجان را سه درجه سانتیگراد ذکر و تصریح کرد:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی سه و ۹ درجه، ابهر سه و ۹، خرمدره چهار و هفت درجه، آببر ۱۳ و ۱۸ درجه، سلطانیه یک و ۶ درجه، قیدار یک و چهار درجه و ماهنشان پنج و ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.