حمایت کامل اتحادیه عرب از شکایت آفریقای جنوبی

اتحادیه عرب با وجود اینکه یک مجمع است و نمی‌تواند به شکایت آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها بپیوندد، حمایت کامل خود را از این شکایت اعلام کرد.

اتحادیه عرب حمایت «کامل» خود را از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری به اتهام «ارتکاب نسل‌کشی» و «نقض کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸» اعلام کرد.

براساس گزارش آناتولی، اولین جلسه دیوان عالی دادگستری لاهه امروز پنجشنبه برای رسیدگی به شکایتی که از سوی آفریقای جنوبی در ۲۹ دسامبر مبنی بر متهم کردن رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت نسل کشی در نوار غزه مطرح شده است، برگزار می‌شود. 

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌های مطبوعاتی گفت: طبیعی و منطقی است که اتحادیه عرب به طور کامل از شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایات اسرائیل در دادگاه بین‌المللی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی حمایت کند.

ابوالغیط ابراز امیدواری کرد که حکمی عادلانه و جسورانه که این جنگ تجاوزکارانه را متوقف کند و به خونریزی خون فلسطینیان پایان دهد، در این دادگاه صادر شود. او از آفریقای جنوبی و دولت آن به خاطر اتخاذ این موضع اصولی که ارزش‌های انسانی را بالاتر از همه ملاحظات دیگر قرار می‌دهد، تشکر کرد.

ابوالغیط با تاکید بر اینکه دبیرخانه کل اتحادیه از تلاش‌های آفریقای جنوبی به هر طریق ممکن حمایت می‌کند، افزود: ما دوست داشتیم اتحادیه بتواند به این دعوی بپیوندد، اما به عنوان یک سازمان در بین طرف‌های مجاز نیست که این کار را بکند.

جمال رشدی، سخنگوی رسمی اتحادیه عرب نیز گفت که ابوالغیط مسئولان دبیرخانه کل را هدایت کرد تا ضمن آمادگی برای حمایت لازم، مسیر قانونی پرونده تشکیل شده در دیوان دادگستری لاهه را دنبال کنند. به گونه‌ای که در خدمت موضوع باشد و موقعیت فلسطین را تقویت کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه، رشدی تاکید کرد این پرونده نه تنها گامی مهم در جهت آتش‌بس است، بلکه گام مهمی در پاسخگو بودن اسرائیل و پایان دادن به وضعیت غیرعادی است که آن را به رژیمی فراتر از قوانین بین‌المللی و فراتر از پاسخگویی تبدیل کرده است.

رشدی مشتاقانه منتظر صدور حکمی است که در اسرع وقت منجر به پایان دادن به این جنگ ناعادلانه علیه غیرنظامیان در نوار غزه می‌شود و راه را برای پاسخگویی همه مقامات صهیونیست که در جنایت نسل کشی دست دارند، هموار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خاک بر سر حاکمان ترسو و نادان عربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
کشورهای عربی خودشون عرضه ندارن، اگه راست میگن مدافع غزه هستن با رژیم صهیونسیتی قطع رابطه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
دمتون گرم
آخرین اخبار