آب شرب همدان مشکلی از نظر کیفیت ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: فروشندگان آب در سطح شهر همدان مورد تایید ما نیستند و آب را از منابع نامشخص و غیر بهداشتی، حمل و به مردم می‌فروشند. 

فرهاد بختیاری فر با بیان اینکه آب شرب همدان مشکلی از نظر کیفیت ندارد گفت: در بالادست سد اکباتان، سنگ‌های گرانیتی وجود دارند که قابلیت حل در آب را ندارند ضمن اینکه ماسه‌های گرانیتی باعث تصفیه آب می‌شود و ناخالصی را می‌گیرد به همین دلیل کیفیت آب آن بسیار مناسب است و طعم خوب و گوارا دارد.

او گفت: حوزه آبریز سد تالوار بسیار بزرگتر بوده و طبیعی است که املاحی داشته باشد، اما وقتی این آب وارد تصفیه‌خانه می‌شود به حد استاندارد می‌رسد، آب‌های معدنی که برند‌های متفاوت دارد نیز طعم یکسانی ندارند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت آبی که از ۱۴۰ کیلومتر دورتر می‌آید، طعم مشابهی با سد اکباتان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با تاکید بر سلامت آب شهر همدان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر تایید استاندارد آب، کار تحقیقاتی مشترک با ما را شروع کرده تا وضعیت آب شرب که مورد اعتراض شهروندان است را ارتقا دهیم. 

بختیاری فربا بیان اینکه عده‌ای از این فضا سوء استفاده کردند تا شیرینی آبرسانی به همدان را به کام مردم تلخ کنند، گفت: برخی دستگاه تصفیه آب خریداری کردند و آب را به مردم می‌فروشند، هر متر مکعب آب توزیع شده توسط ما هزار تومان برای مردم هزینه دارد، اما این افراد، آب را هر متر مکعب ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند ضمن اینکه آب را از منابع نامشخص حمل و به مردم می‌فروشند.

او گفت: اطمینان می‌دهم نیازی به دستگاه تصفیه و خرید آب نیست و مسئله وجود آرسنیک و فلزات سنگین در آب، کاملا حل شده است ضمن اینکه با تکمیل تصفیه‌خانه شیخی‌جان توسط آب‌منطقه‌ای، کیفیت آب بهتر می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: ۶ شهر فامنین، اسدآباد، گیان، برزول، کبودراهنگ و تویسرکان و ۱۵۰ روستا در وضعیت کمبود آب قرار دارند که پیش‌بینی لازم را انجام دادیم تا دچار تنش آبی نشویم.

بختیاری فر در رابطه با طرح‌های جهاد آبرسانی نیز گفت: قرارداد اول ما در این طرح، ۵۰۹ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۶۰ روستا است که پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و ۸۰ روستا نیز آماده بهره‌برداری است.

او گفت: در قرارداد دوم نیز هدفگذاری آبرسانی به ۲۰۰ روستا در استان اضافه شده که ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفتیم.

برچسب ها: آب شرب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار