در اسلام بر اهمیت جایگاه و منزلت والای زنان تاکید شده است

امام‌جمعه سراوان گفت: زنان در دین مبین اسلام از جایگاه و منزلت خاص و والایی برخوردارند به‌طوری‌که جایگاه و منزلت زن قبل از اسلام این‌گونه بود که او را به‌عنوان خدمتگزار نگاه می‌کردند؛ ولی با ظهور اسلام به آن بهترین منزله‌ها که در حد و شأن زنان است، داده شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در مراسم بزرگ جشن میلاد کوثر که با حضور مسئولان ادارات و بانوان شهرستان سیب و سوران در مسجد محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد، بیان کرد: حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف در تعیین سرنوشت کشور همواره از مردان بیشتر، چشمگیرتر و تأثیرگذارتر است.

وی افزود: زنان در دین مبین اسلام از جایگاه و منزلت خاص و والایی برخوردارند به‌طوری‌که جایگاه و منزلت زن قبل از اسلام این‌گونه بود که او را به‌عنوان خدمتگزار نگاه می‌کردند؛ ولی با ظهور اسلام به آن بهترین منزله‌ها که در حد و شأن زنان است، داده شد.

امام‌جمعه سراوان ادامه داد: امروزه زنان در تمامی عرصه‌ها حضوری چشمگیر دارند و پایاپای مردان به کار و فعالیت مشغول هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری تصریح کرد: دین مبین اسلام مطالب ارزشمندی در مورد جایگاه زن در اجتماع و اینکه در جامعه می‌توانند نقش خیلی مهمی را ایفا کنند، یاد داده است.

وی اضافه کرد: در جامعه زن می‌تواند با حفظ ارزش‌های اسلامی حرکت و تأثیر مثبتی در تربیت صحیح فرزندانشان داشته باشند و این تربیت درست و صحیح یک مملکت را به مسیر سعادت می‌رساند.

امام‌جمعه سراوان عنوان کرد: نقش‌زن در تربیت فرزندان بسیار بااهمیت بوده به‌طوری‌که امروزه نقش‌زن در تربیت و مواظبت بیشتر از مردان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار