مرمت و بهسازی جاده سایت پرورش میگو دشتیاری آغاز شد

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون مرمت و بهسازی جاده سایت پرورش میگو دشتیاری با هدف رشد تولید و رونق اشتغال آغاز شده است.

دادرحمن بامری  اظهار داشت:سیلاب خسارت‌های زیادی به زیرساخت های اسکله‌ها، بنادر صیادی و سایت های پرورش میگو وارد کرده است.

وی گفت: روند ترمیم و بازسازی جاده دسترسی مجتمع پرورش میگو ی شهید صنعتی گواتر باید سریع به اتمام برسد تا به موقع تولید کنندگان میگو فعالیت را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه چابهار بهشت آبزی پروری است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل دشتیاری، چابهار و کنارک شناسایی شده است.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به گذشت مدت زمانی از شروع عملیات ذخیره‌سازی میگو و محدودیت زمانی تا پایان ذخیره سازی جهت رفع مشکلات پرورش دهندگان پیگیری های لازم جهت استقرار یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه گریدر بمنظور ترمیم بخش‌هایی از جاده دسترسی مجتمع گواتر انجام شد و امید است در کوتاه‌ترین زمان مشکل جاده برطرف شود تا پرورش دهندگان بتوانند اقدام به حمل بچه میگو و غذای مورد نیاز میگو کنند.

وی تصریح کرد: مقرر شده تعداد ۱۵۰ سرویس شن و ماسه نیز جهت ترمیم بخش‌هایی از جاده های دسترسی فازهای مزارع پرورشی خریداری و توسط پیمانکار به این مجتمع جهت زیرسازی جاده ها حمل شود.

بامری گفت: اکنون یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی با زیرساخت های لازم در گواتر وجود دارد و با توجه به شرایط آب و هوای سواحل شهرستان دشتیاری بهترین مکان برای پرورش میگو از نوع وانامی است که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای برای صادرات این آبزی به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشیم.

مرمت و بهسازی جاده سایت پرورش میگو دشتیاری آغاز شد

وی افزود: پایش و نظارت مستمر بهداشتی در مراحل کاشت و برداشت، فرآوری و بسته بندی در محل پرورش میگو تلاش شده تا با کیفیت ترین محصول به بازار مصرف عرضه شود.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: موانعی برای سرمایه گذاری در این بخش نداریم و سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان خاطر در حوزه آبزی پروری به ویژه میگو سرمایه‌گذاری کنند تا زمینه اشتغال و بالفعل رساندن ظرفیت‌های بالقوه شیلاتی در حوزه سواحل مکران باشیم.

وی اظهار کرد: میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتاً به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و چین نیز صادر می‌شود.

بامری با اشاره به اینکه سایت پرورش میگو گواتر با چهار هزار هکتار مساحت، ۶۶۰ هکتار تاسیسات زیربنایی دارد که به ۲ قسمت شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است، ادامه داد: برای قسمت شمالی ۱۰۷ مزرعه با تیپ ۲۰ هکتاری طراحی شده که هم اینک ۹۲ مزرعه با سطح مفید حدود هزار و ۴۱۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی اظهارکرد: همچنین ۶ مزرعه ۲۰۰ هکتاری در قسمت جنوبی طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا ۵۰ درصد با سطح مفید ۴۳۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فعالیت در حوزه شیلات و پرورش آبزیان (ماهی و میگو) می تواند علاوه بر سودآوری اشتغال خوبی در چابهار و کنارک ایجاد کند.

 

برچسب ها: پرورش میگو ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار