نقش‌آفرینی بانوان در انقلاب اسلامی

فرماندار مهرستان گفت: در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی زنان و بانوان برای ایران عزیز نقش‌آفرینی می‌کنند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و هیچ تفاوتی در حقوق شهروندی نسبت به مردان ندارند.

 ناصر درازهی در مراسم جشن میلاد کوثر که با حضور پرشور بانوان، مادران، دختران و جمعی از مسئولین در مسجد امام حسین (ع) شهرستان مهرستان برگزار شد، ضمن بزرگداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: جایگاه و مقام مادر از صدر اسلام تاکنون بین مسلمانان خیلی والا است که خداوند در قرآن کریم فرمود که بهشت زیر پای مادران است.

این مقام مسئول افزود: در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی زنان و بانوان برای ایران عزیز نقش آفرینی می‌کنند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و هیچ تفاوتی در حقوق شهروندی نسبت به مردان ندارند.

مرجان اربابی رابط بانوان آموزش‌وپرورش، سعیده امیدی مشاور امور بانوان فرماندار، مهرنگار رحیمی کارآفرین و صابره محمود زهی از بسیجیان جامعه زنان هرکدام از نقش آفرینی زنان و بانوان در عرصه‌های گوناگون کشور اشاره کردند.

این بانوان به شایعات رسانه‌های معاند در خصوص عدم برخورداری بانوان ایران از حقوق شهروندی واکنش نشان دادند و گفتند: برخلاف دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند در خصوص عدم برخورداری و برابری زنان از جایگاه شغلی، فعالیت‌های سیاسی و شهروندی نسبت به مردان؛ خدا رو شکر زنان و بانوان در همه عرصه‌ها پابه‌پای مردان برای ایران عزیز مشغول هستند و نقش آفرینی می‌کنند.

این بانوان افزودند: زنان و دختران ایران پابه‌پای مردها، حکومت دیکتاتوری پهلوی را که چادر از سر زنان و دختران ایران بر می‌داشت را بیرون انداختن و انقلاب کردند که در جنگ تحمیلی هزار و ۵۰۰ زن شهید تقدیم انقلاب شد.

گفتنی است؛ اجرای سرود در وصف مادران توسط گروه سرود دختران و گروه سرود محلی بلوچی و همچنین قرائت بیانیه از جمله برنامه‌هایی بودن که در حاشیه این مراسم اجرا شدند.

در پایان از زنان برتر شهرستان و همچنین کارکنان زن مشغول در کلیه دستگاه‌های اجرایی توسط مدیران ادارات و مجموعه شورای اداری با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار