استاندار خراسان جنوبی:

بیش از یک سوم صادرات کالا به افغانستان از ماهیرود صورت می‌گیرد

قناعت گفت: ماهیرود تنها مرز تجاری فعال در خراسان جنوبی است و ۳۵ درصد حجم صادرات کالا به کشور افغانستان از این طریق صورت می‌گیرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: خراسان جنوبی از ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد، اما در ۲ سال گذشته در زمینه زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه و راه آهن اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

او افزود: هم اکنون خراسان جنوبی تنها از خراسان رضوی تأمین گاز می‌شود که در شرایط بحرانی از جمله سرمای پارسال این موضوع ما را دچار مشکل کرد.

قناعت اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته خط انتقال گاز از دشتک زابل به خراسان جنوبی با اعتبار بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال در دست اجراست که برای همیشه دغدغه تأمین گاز استان در شرایط بحرانی حل خواهد شد.

استاندار بیان کرد: اجرای خط چهار انتقال آب از دریای عمان برای خراسان جنوبی در دستورکار دولت قرار گرفته و این طرح در استان در حال مسیریابی است.

او به راه‌اندازی کارخانه قند قهستان در پی دستور رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به درمیان در ۱۵ شهریور، ائمه جمعه شیعه و سنی یکی از دغدغه‌های جدی مردم شهر اسدیه را راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان عنوان کردند و با تلاش‌های صورت گرفته، این کارخانه بعد از گذشت سه ماه و ۲۳ روز مجدد راه‌اندازی و باعث خوشحالی مردم منطقه شد.


بیشتر بخوانید


قناعت با اشاره به وجود چهار بازارچه مرزی در خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد تنها مرز ماهیرود فعال است و ۳۵ درصد صادرات ما به افغانستان از طریق همین مرز صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با وجود آمادگی استان و پیگیری‌های جدی برای فعال‌سازی این بازارچه‌ها، عزم جدی برای بازگشایی آن از سوی افغانستان وجود ندارد.

او گفت: جاده مرزی سربیشه به بازارچه مرزی در حال تکمیل و دوبانده سازی است که با پیگیری‌های صورت گرفته، اخیراً اعتبار خوبی را از مرکز برای تکمیل این طرح گرفته‌ایم.

قناعت با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در گره‌گشایی از طرح راه آهن خراسان جنوبی گفت: این طرح مهم از محل تهاتر نفتی تأمین اعتبار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.