سئول، پیونگ‌یانگ را تهدید نظامی کرد

وزیر دفاع کره‌جنوبی به کره شمالی هشدار داد در صورت انجام اقدامات «بی پروا»، تنها یک «جهنم ویرانی» در انتظار این کشور است.

به گزارش یونهاپ، در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از لغو توافقنامه نظامی بین دو کره در سال ۲۰۱۸، شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی، پس از آن که کره شمالی ماه گذشته اعلام کرد تمامی اقدامات نظامی متوقف شده تحت این پیمان را از سر خواهد گرفت، این هشدار را در جلسه‌ای با فرماندهان ارشد نظامی خود بیان کرد.

شین گفت: «کره شمالی تنها دو انتخاب دارد: صلح یا نابودی. اگر کره شمالی اقدامات بی پروایی انجام دهد که به صلح آسیب می‌زند، تنها جهنم ویرانی در انتظارش است.»

ماه گذشته، سئول قرارداد دوطرفه را در اعتراض به پرتاب اولین ماهواره جاسوسی نظامی کره شمالی ۳۰ آبان به حالت تعلیق درآورد سپس پیونگ یانگ نیز این توافق را لغو کرد.

این توافق مبتنی بود بر اتخاذ تدابیری برای کاهش تنش و جلوگیری از درگیری‌های تصادفی، مانند ممنوعیت رزمایش‌ها و مانور‌های نظامی در نزدیکی مرز‌های زمینی و دریایی، خلع سلاح منطقه امنیتی مشترک (JSA) و عقب‌نشینی پست‌های نگهبانی در داخل منطقه غیرنظامی (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، از زمان لغو این توافق، کره شمالی شروع به نصب مجدد پست‌های نگهبانی و استقرار تسلیحات سنگین در داخل منطقه غیرنظامی حائل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
زر مفت اینه هر چی بسر خودش میاد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
ما که نفهمیدیم این به اون گفته یا اون به این گفته؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
کره جنوبی به( اون) گفته اگر تسلیم (ما)نشی،با(ایشان)یعنی آمریکا و
ژاپن واسترالیا،بلایی به سرت بیاریم که بشی(این).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
فعلا از اشغالی بودن خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
تو دیگه ببند
آخرین اخبار