آغاز به کار سیستم اشتراک‌گذاری اطلاعات موشکی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن

وزارت دفاع سئول از آغاز بکار سیستم مشترک کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره موشک‌های بالستیک کره شمالی خبر داد.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه‌شنبه از آغاز بکار سیستم مشترک کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای اشتراک‌گذاری اطلاعات به صورت لحظه‌ای درباره موشک‌های بالستیک کره شمالی، خبر داد.

به گزارش کیودونیوز، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سه کشور سامانه‌ای را برای شناسایی و ارزیابی موشک‌های پرتاب شده توسط کره شمالی به طور لحظه‌ای ایجاد کردند تا قابلیت‌های خود را برای تأمین امنیت مردم بهبود بخشند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که این کشور‌ها در صدد تقویت همکاری‌های سه‌جانبه خود در بحبوحه آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ هستند. انتظار می‌رود این سامانه به سه کشور امکان دهد پرتابه‌های شلیک شده توسط کره شمالی را با سرعت و دقت بیشتری شناسایی و ردیابی کنند.

این وزارتخانه اضافه کرد که قابلیت‌های این سیستم از طریق آزمایش‌های اولیه اخیر با موفقیت تأیید شده است و عملکرد آن رضایت‌بخش است.آغاز این عملیات تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۸ خود را پرتاب کرد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد این سه کشور برنامه‌های چندساله‌ای را برای مانور‌های نظامی سه جانبه تنظیم کرده‌اند که از سال آینده برای پاسخ بهتر به تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی اجرا خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار