بورل: چشم‌انداز جنگ غزه تیره و تار است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چشم‌انداز جنگ غزه را تیره و تار خواند.

جنگ خونین رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده است تاکنون بیش از ۱۸ هزار غیرنظامی را به کام مرگ کشانده است. این در حالی است که تل آویو به منظور نشان دادن بازدارندگی خود از کشتار گسترده فلسطینیان استقبال کرده و از هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و مراکز غیرنظامی ابایی ندارد. 

به گزارش تله تریدر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با اذعان به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، خاطرنشان کرد ما شاهد ادامه حملات گسترده اسرائیل به غزه هستیم و من با ارزیابی سازمان ملل مبنی بر اینکه هیچ پناهگاهی در غزه وجود ندارد، موافق هستم. چشم انداز در این زمینه واقعا تیره و تار است. 

بورل در ادامه افزود: اسرائیل گفته است که از همان تاکتیک نظامی که در شمال غزه استفاده کرده است در جنوب این باریکه بهره نخواهد گرفت، اما ما شاهد همان رویه و حتی بدتر از آن هستیم. اکنون فلسطینی‌ها از بیم حملات اسرائیل به سمت مرز با مصر فرار می‌کنند. 

این مقام ارشد اروپایی تاکید کرد: ما شاهد روند رو به رشد شمار تلفات فلسطینیان هستیم. از این رو، جامعه بین المللی اگر نمی‌تواند آتش بس دائمی در غزه ایجاد کند، باید بر روی استقرار آتش بس بشردوستانه موقت اصرار ورزد. 

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل موسوم به آنروا نیز امروز اعلام کرد هیچ جای نوار غزه اکنون برای غیرنظامیان امن نیست.

جولیت توما، سخنگوی این آژانس در گفتگو با الجزیره اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ غزه ما ۱۳۰ تن از همکاران خود را در حملات اسرائیل از دست داده ایم. این تنها مثال کوچکی از این موضوع است که هیچ جا در غزه امن نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
وقت کُشی برای نسل کُشی
آخرین اخبار