آمریکا یگان نظامی چندملیتی در دریای سرخ را گسترش می‌دهد

آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در منطقه، قصد دارد «یگان عملیات مشترک ۱۵۳» در دریای سرخ و خلیج عدن را گسترش دهد.

واشنگتن پست گزارش داد که آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در منطقه، قصد دارد «یگان عملیات مشترک ۱۵۳» در دریای سرخ و خلیج عدن را گسترش دهد.

، این روزنامه آمریکایی یکشنبه شب نوشت که هدف از این اقدام جلوگیری از حملات به کشتی‌های تجاری است که از نزدیکی یمن عبور می‌کنند.این یگان یک واحد نظامی چندملیتی و بخشی از «نیرو‌های مشترک دریایی» با حضور ۳۹ کشور است که در مقر آن در بحرین قرار دارد.ریاست این یگان در حال حاضر در دست آمریکاست و گزارش‌های اقدامات خود را به «برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین ارائه می‌کند.

یک مقام دفاعی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد: گفتگو‌ها درباره گسترش این یگان جریان دارد، اما با توجه به اینکه این مذاکرات فعلا در مورد نحوه مشارکت کشور‌ها در این یگان است، جدول زمانی روشنی درباره گسترش آن وجود ندارد.

به نوشته واشنگتن پست، کاخ سفید می‌گوید که پس از حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها به چند کشتی در هفته‌های اخیر، گسترش این یگان یک «پاسخ طبیعی» است.

این روزنامه افزود: اقداماتی مانند حمله نظامی یا گنجاندن حوثی‌های یمن در فهرست تروریستی می‌تواند تلاش‌های سازمان ملل، آمریکا و دیگران برای پایان دادن به مناقشه داخلی فاجعه‌بار در یمن را پیچیده‌تر کند.

ستاد نیرو‌های مسلح یمن پیش‌تر اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
به نظر من برای خاتمه فقط تعطیل کردن سفارتهای آمریکا توسط ملتها به راحتی تمام خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
به نظر من آمریکا دیگر مُرده و نام آن آبریکا تغییر میکند و چون‌ فقط کف کردن بلد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
آمریکا بجز چند کشور مزدور کوچولو مثل فیلیپین وامارات که مساحت کشورشان دویست وپنجاه کیلومتر مربع میباشد ندارد البته جتگهای اخیر نشان داده که اسلحه مدرن در جنگ حرف دوم را میزند آمریکا ودوستانش فقط باید رستوران دریایی بوسیله ناوهای جنگی راه بیاندازد و بهترین غذای دریایی را ناتو بپزد و پذیرایی کند
Iran (Islamic Republic of)
;g;df
۰۸:۲۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
جالبه اونجایی که آمربکا احتیاج به هزینه داره از دیگران مایه میزاره ولی جایی دیگه که باید از نظر دیگران برای کمک کشورها استفاده کنه فقط وتو میکنه
آخرین اخبار