کمیسیون اروپا کمک ۱۲۵ میلیون یورویی به نهاد‌های فلسطینی اختصاص داد

کمیسیون اروپا با ابراز نگرانی نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه از اختصاص کمک ۱۲۵ میلیون یورویی (۱۳۴ میلیون دلار) به نهاد‌های بشردوستانه در این باریکه و کرانه باختری خبر داد.

به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بحران انسانی در غزه هر روز بدتر می‌شود. این کمیسیون در پاسخ به این وضعیت سازوکار‌های اضطراری خود را فعال کرده است.

کمیسیون اروپا افزود که در مجموع ۳۰ هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ارسال شده و یک هزار تن کمک در اختیار مردم غزه قرار گرفته است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) روز جمعه خواستار برقراری آتش بس فوری بشردوستانه در نوار غزه برای جلوگیری از «نابودی» زندگی فلسطینیان در این سرزمین شد.

همچنین مارتین گریفیتس معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد که دیگر امکان عملیات بشردوستانه در جنوب غزه وجود ندارد.

وی با اشاره به وضعیت فاجعه بار نوار غزه افزود که فضای امنی برای کار سازمان ملل وجود ندارد و گروه‌های امدادی در غزه نمی‌دانند فعالیت آن‌ها به کجا ختم می‌شود.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: تنها راه حل جدی، خاموش کردن همه سلاح‌ها است.

در همین حال، میریانا اسپولیاریک رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سفر به غزه گفت: جهان نباید این دور باطل وحشتناک را بپذیرد. این یک شکست اخلاقی است و جامعه جهانی باید فورا این مسیر را متوقف کند.

وی همچنین بر تعهد حداکثری این سازمان برای انجام هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا درد و رنج مردم کاهش یابد تاکید کرد.

به گفته رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، اکنون بیش از نیاز به کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه، حفاظت و حمایت از غیر نظامیان اهمیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار