پوتین این هفته به عربستان و امارات خواهد رفت

مشاور رئیس جمهور روسیه اعلام کرد پوتین برای مذاکره با سران عربستان طی این هفته به ریاض و ابوظبی سفر خواهد کرد.

رسانه‌های روسی رگزارش دادند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد دارد این هفته به امارات متحده عربی و عربستان سعودی سفر کند.

خبرگزاری‌های دولتی روسیه تاس و ریا نووستی اعلام کردند که پوتین برای یک سفر کاری به اين دو کشور سفر خواهد کرد و طی آن با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار خواهد کرد. یوری اوشاکوف، دستیار رئيس جمهور گفت که پوتین بلافاصله پس از سفر به امارات به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

امارات در حال حاضر میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل است، اما مشخص نیست که پوتین در آن شرکت خواهد کرد یا خیر. اوشاکوف در ادامه گفت: امیدوارم این مذاکرات بسیار مفید باشد، ما آن را بسیار مهم می‌دانیم. 

پوتین در زمانی این سفر را انجام خواهد داد که روسیه می‌خواهد نقش خود را به عنوان یک قدرت در درگیری در خاورمیانه ارتقا دهد و روایت‌های غربی را در مورد جنگ در اوکراین به چالش بکشد.

پيشتر محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را دوست خود می داند و همچنین تمایل خود را برای بازدید از روسیه و دیدن مکان های تاریخی آن ابراز کرده بود. پوتین همچنین پیشتر تأیید کرد که روابط شخصی بین او و ولیعهد سعودی بر پایه اعتماد بنا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
بزن در گوش عنتر سعودیهای عیاش شاید به خود اومدن بجا کفن فرستادن برا فلسطین کمک اسرائیل نکنه
آخرین اخبار