پوتین: جهان فعلی نیازمند اتخاذ تصمیم براساس اجماع جمعی است

رئیس جمهور روسیه خواستار پایان تک روی و استفاده از ظرفیت‌های تمامی کشور‌ها در نظام بین الملل شد.

با تغییر ساختار نظام بین الملل از تک قطبی به رهبری آمریکا به چند قطبی نامتوازن با حضور روسیه و چین، اکنون مسکو و پکن به دنبال ایفای نقش بیشتری در مناقشات بین المللی هستند، موضوعی که شاید به مذاق واشنگتن خوش نیاید. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) در سخنرانی مجازی در نشست گروه ۲۰ اعلام کرد شرایط جهان فعلی اقتضا می‌کند که تصمیمات به صورت اجماع جمعی گرفته شود. ساختار فعلی جهان باید در تصمیم گیری‌ها لحاظ شود. 

وی خاطر نشان کرد: روسیه مدافع همکاری آزاد بین المللی، اهمیت نوسازی سازمان تجارت جهانی و افزایش نقش اقتصاد‌های در حال توسعه در موسسات مالی بین المللی است. 

پوتین در ادامه با اشاره به حادثه انفجار خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک، تاکید کرد: انفجار این خط لوله ناشی از اقدام تروریسم دولتی است و برخی از دلایل این اقدام می‌تواند حذف رقبا و کسب برتری و مزیت باشد. 

رئیس جمهور روسیه بدون اشاره به آمریکا کوشید با این سخنان این کشور را در این ماجرا متهم سازد، زیرا پس از انفجار خط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به آلمان انتقال می‌داد، واشنگتن اقدام به صادرات گاز مایع خود به اتحادیه اروپا کرد. 

پوتین با اشاره به جنگ فعلی با اوکراین که ۲۰ ماه از آن می‌گذرد، افزود: مسکو هرگز مذاکره با کی‌یف را رد نکرده است. ما مجبور هستیم درباره چگونگی پایان بخشیدن به این جنگ فکر کنیم. این جنگ یک تراژدی است، اما ما شاهد هستیم که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یک دستور اجرایی را درباره ممنوعیت مذاکره با روسیه به امضا رسانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار