رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر ضرورت استیضاح بایدن تاکید کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به ممانعت کاخ سفید برای تحقیق درباره جرائم اعضای خانواده بایدن، بر ضرورت استیضاح او تاکید کرد.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ضروری است، زیرا کاخ سفید مانع از تحقیقات درباره جرائم اعضای خانواده او می‌شود.

در پایان نوامبر گذشته، واشنگتن پست گزارش داد که جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا ممکن است در هفته‌های آینده موضوع استیضاح بایدن را به رای عمومی بگذارند.

جانسون در مصاحبه با کانال فاکس نیوز افزود: «این اقدامی ضروری بود. زمانی که دموکرات‌ها تلاش کردند دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) را به‌خاطر اهداف حزبی استیضاح کنند، با سایر نمایندگان تیم دفاعی همکاری کردم. ما چنین اقداماتی را محکوم می‌کنیم. اما الان موضوع کاملا فرق کرده است.» 

به گفته وی، بسیاری از کمیته‌های قضایی در جست‌وجوی شواهدی مبنی بر تخلف در میان اعضای خانواده بایدن هستند، اما کاخ سفید از آن‌ها جلوگیری می‌کند و «هزاران صفحه سند و مدرک را پنهان می‌کند».

با تصمیم کوین مک کارتی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، که به سرعت از سمت خود برکنار شد، تحقیقات در مجلس نمایندگان علیه رئیس جمهور آمریکا آغاز شد. 

کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیق درباره دخالت رئیس جمهور آمریکا در معاملات تجاری بستگانش است که گفته می‌شود از موقعیت خود در دولت برای کسب سود در سراسر جهان سوء استفاده کرده است.

در همین راستا، جیمز کومر، نماینده جمهوری خواه کنگره و رئیس کمیته نظارت، احضاریه‌ای به هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا صادر کرد. پسر بایدن با چندین فقره اتهام از جمله سه اتهام مربوط به خرید یک فقره اسلحه کلت در سال ۲۰۱۸ مواجه بود که آن را رد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
یکی در آمریکا پیدا شد که این پیر شیطان پرست ونزادپرست دیوانه را مورد انتقاد قرار دهد
آخرین اخبار