حمایت ترامپ از نماینده اوهایو برای ریاست کنگره آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از نماینده اوهایو برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا حمایت کرد.

پس از برکناری «کوین مک‌کارتی» از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا که برای اولین بار در تاریخ است که اتفاق می‌افتد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، «جیم جردن» نماینده اوهایو را برای ریاست مجلس نمایندگان تأیید کرد.

به گزارش راشاتودی، ترامپ امروز (جمعه) در پلتفرم Truth Social خود نوشت: «جیم جردن عضو کنگره مدت‌ها قبل از سفر بسیار موفق خود به واشنگتن دی سی، به نمایندگی از ناحیه چهارم کنگره اوهایو، یک ستاره بوده است. او یک رئیس عالی مجلس خواهد بود و از تأیید کامل من برخوردار است.»

جردن روز چهارشنبه خود را برای این سمت معرفی کرد. یک روز پیش از آن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۱۶ رأی موافق در برابر ۲۱۰ رأی مخالف، از سمت خود برکنار شد.

ترامپ و جردن از سال ۲۰۱۶ متحدان نزدیکی بودند و قانونگذار اوهایو در طول تحقیقات «روسیاگیت» و ۲ تحقیق استیضاح به رهبری دموکرات‌ها از ترامپ دفاع کرد. جردن در حال حاضر به عنوان رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، تحقیقات حزب‌جمهوری خواه درمورد معاملات خارجی و فساد  خانواده بایدن را رهبری می‌کند.

جردن یکی از اعضای بنیانگذار گروه آزادی مجلس نمایندگان است، گروهی از محافظه کاران تندرو که با ریاست مک کارتی در اوایل سال جاری مخالفت کردند و از کاهش هزینه‌های دولت، امنیت مرزی سخت‌تر و کاهش یا قطع چشمگیر کمک‌ها به اوکراین حمایت کردند. گاتز یکی از برجسته‌ترین اعضای گروه است و سال گذشته از جردن برای سمت سخنران حمایت کرد.

سخنران نفوذ قابل توجهی در سیستم سیاسی ایالات متحده دارد و تعیین می‌کند که کدام لوایح برای رأی دادن و نظارت بر وظایف کمیته تحقیقات باشد.

با برکناری «مک کارتی» دولت بایدن و مقامات در کی‌یف ابراز نگرانی کرده‌اند که جریان تسلیحات و پول نقد به اوکراین ممکن است قطع شود. جردن روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت که او «مخالف» آوردن بسته کمکی دیگر برای اوکراین به رأی‌گیری است و افزود که «مهم‌ترین مسئله در ذهن آمریکایی‌ها اوکراین نیست. این وضعیت مرزی و جنایت در خیابان‌هاست.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار