بیش از هزار هنرمند «سرکوب حامیان فلسطین» از سوی نهاد‌های فرهنگی غربی را محکوم کردند

هنرمندان از سراسر جهان می‌گویند در صورت حمایت از فلسطین، سرکوب شده و با مشکلاتی از قبیل لغو اجرا یا مصاحبه روبه‌رو شده‌اند.

بیش از هزار و ۳۰۰ هنرمند در نامه‌ای سرگشاده نهاد‌های فرهنگی کشور‌های غربی را به «سرکوب، خاموش کردن و برچسب زدن به حامیان فلسطین» متهم کردند. 

به گزارش میدل ایست مانیتور، امضاکنندگان این نامه می‌گویند هنرمندانی که به نحوی صدای مردم فلسطین بوده‌اند سرکوب شده و با مشکلاتی از قبیل لغو اجرا، نمایش، مصاحبه، نمایشگاه یا مراسم رونمایی از کتاب خود مواجه شده‌اند. 

اولیویا کولمن، بازیگر برنده اسکار از جمله امضا کنندگان این نامه است. 

در این نامه آمده است: «ما [خاموش کردن صدای حامیان فلسطین] را عمیقا نگران کننده و صراحتا نشان‌دهنده استاندار‌های دوگانه می‌دانیم». در ادامه، هنرمندان از موسسه‌های فرهنگی و هنری خواستند تا خواهان آتش‌بس در غزه باشد و از هنرمندانی که حامی فلسطین هستند، پشتیبانی کند. 

این هنرمندان همچنین یادآوری کردند که به صحبت درباره حقوق مردم فلسطین ادامه خواهند داد و تاکید کردند: «آزادی بیان، همانطور که در قانون حقوق بشر تصریح شده است، ستون فقرات زندگی خلاق ما و پایه‌ای برای دموکراسی است». 

در این نامه به چند نمونه سرکوب حامیان فلسطین اشاره شده است. یکی از این موارد، کنار گذاشته شدن «ملیسا باررا» بازیگر هالیوودی از سری جدید فیلم Scream۷ است. او پیش‌تر محتوایی در حمایت از مردم غزه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار