افزایش ذخایر نفت خام آمریکا

سازمان انرژی آمریکا از افزایش ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۴ نوامبر خبر داد.

آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان است و بدیهی است هرگونه نوسان در بازار جهانی انرژی این کشور را بیشتر از دیگران تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو، مقامات واشنگتن اقدام به ذخیره سازی نفت خام برای شرایط اضطراری می‌کنند. میزان افزایش یا کاهش این ذخایر به طور مستقیم بر بهای جهانی طلای سیاه تاثیر می‌گذارد. 

به گزارش تله تریدر، سازمان انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد میزان ذخایر تجاری آمریکا (نه ذخایر استراتژیک این کشور) در هفته منتهی به ۲۴ نوامبر با یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه افزایش، به ۴۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است. 

این گزارش در ادامه می‌افزاید: در همین بازه زمانی، پالایشگاه‌های آمریکا به طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون بشکه نفت خام دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه هفته قبل شاهد افزایش ۵۱۸ هزار بشکه‌ای بوده است. 

از آنجا که اکنون فصل پاییز در نیمکره شمالی بوده و فصل مسافرت‌ها در آمریکا به پایان رسیده است، پالایشگاه‌های این کشور تنها با ۸۹ درصد از ظرفیت خود مشغول به کار هستند. این بدان معناست که میزان تولید بنزین در آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ نوامبر کاهش یافته و به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. 

سازمان انرژی آمریکا درباره میزان واردات طلای سیاه به کشور نیز آورده است: در بازه زمانی فعلی نسبت به هفته گذشته میزان واردات نفت خام آمریکا ۶۹۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار