۴۰ دفتر املاک فاقد پروانه کسب در چابهار پلمب شد

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه چابهار گفت: ۴۰ دفتر املاک فاقد پروانه کسب در راستای کنترل قیمت اجاره بها، رهن و خرید و فروش مسکن در این شهرستان با حکم قضایی پلمب شدند.

علی شالفروش اظهارکرد: گشت های مشترک کارگروه مسکن با حضور نماینده دادستان، نماینده تعزیرات، بازرسی فرمانداری، اداره صنعت و معدن، راه و شهرسازی، اماکن، رئیس اتحادیه املاک در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهر چابهار یک شهر اقتصادی، تجاری و گردشگر پسند در منطقه بوده و درخواست اجاره و رهن منزل بسیار زیاد است خیلی از دفاتر املاک بدون پشت سرگذاشتن مراحل قانونی اتحادیه شروع بکار کردند که در مرحله اول تمامی املاک بدون پروانه کسب پلمب خواهند شد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه چابهار از شهروندان، مستاجران، موجران خواست تمامی معاملات املاک از اجاره بها و رهن وخرید و فروش را در دفتر املاک دارای پروانه کسب انجام دهند تا در آینده دچار مشکل نشده و در تنظیم بازار املاک قدمی مثبت بردارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ دفتر املاک دارای مجوز فعالیت هستند، ادامه داد: دفتر املاک مسکن متخلف که در بازار اجاره بها و رهن شناسایی شدند در مرحله اول اخطار و تذکر دریافت کرده و در مرحله بعدی با دستور قصایی برخورد قانونی خواهد شد.

شالفروش بیان کرد: مردم هرگونه تخلفی در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند به اتحادیه املاک اعلام، تا رسیدکی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار