پلمب چهار واحد صنفی در خاش به دلیل بکارگیری اتباع غیرمجاز

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش سیستان و بلوچستان گفت: چهار واحد صنفی با دستور مرجع قضایی به دلیل بکارگیری نیروی کار اتباع غیرمجاز در این شهرستان پلمب شد.

هوشنگ ریگی اظهارکرد: به منظور شناسایی و برخورد با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز، در بازرسی مشترک از واحد‌های صنفی و کارگاهی خاش، چهار واحد متخلف پلمب شد و سه واحد دیگر نیز اخطار دریافت کردند.

وی افزود: در قانون کار تاکید شده که بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده ممنوع است و همچنین اتباع بیگانه نباید در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آن‌ها قید شده مشغول به کار شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون، ۱۹۸ مورد بازرسی به منظور برخورد با اشتغال نیروی کار خارجی غیر مجاز در سطح شهرستان انجام شده است.

وی حاصل این بازرسی‌ها را شناسایی ۷۷ تبعه بیگانه غیرمجاز در واحد‌های صنفی و کارگاهی خاش بیان کرد و گفت: ۲۱ نفر نیز در این خصوص به مراجع قضایی معرفی شدند.

ریگی افزود: در این بازه زمانی همچنین، ۳۴ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی در سطح کارگاه‌ها و اصناف شهرستان شدند.

وی بیان کرد: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال یعنی معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شود و در صورت تکرار، مبلغ جریمه ۲ برابر خواهد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش تاکید کرد: همچنین مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحد‌های کارگاهی ممنوع و اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را بکار گیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار