واکنش آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به پرتاب ماهواره توسط کره شمالی

نمایندگان ویژه دولت‌های واشنگتن، سئول و توکیو در امور کره شمالی طی بیانیه‌ای مشترک، اقدام پیونگ‌یانگ در پرتاب ماهواره نظامی به فضا را محکوم کردند.

نمایندگان ویژه دولت‌های واشنگتن، سئول و توکیو در امور کره شمالی طی بیانیه‌ای مشترک، اقدام پیونگ‌یانگ در پرتاب ماهواره نظامی به فضا را محکوم کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی با اعلام این خبر، گفت که این سه مقام در تماسی تلفنی، پرتاب ماهواره توسط کره شمالی را تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا دانستند.

بر این اساس، سه کشور مذکور همچنین مدعی شدند که این اقدام پیونگ‌یانگ، نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که کره شمالی را از هرگونه شلیک موشک بالستیک منع می‌کند.

شامگاه سه‌شنبه بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی پرتاب برنامه‌ریزی شده خود را یک روز زودتر از زمان اعلام شده انجام داد.

کره شمالی در ماه مه و آگوست سال جاری اقدام به پرتاب یک ماهواره جاسوسی نظامی کرد، اما این دو تلاش با شکست مواجه شد. کره شمالی پیشتر ژاپن را از برنامه خود برای پرتاب موشک حامل یک ماهواره نظامی مطلع کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
یاشا کره شمالی با اون همه تحریم واقعا سمبل مقاومتن و زور پذیری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
کره شمالی باید شکارچی ماهواره به فضا ارسال کند :) هیچ چیز همانند کسب اطلاعات و انتشار اخبار کذب ! در دنیای امروز رونق پیدا نکرده خدا می داند تا الان این ماهواره های جاسوسی چه اطلاعاتی از کل جهان بدست آوردن برای اربابان فاسد عالم کره شمالی می تواند با ماهواره به کمک مظلوم ترین انسانهای حال حاضر که در چنگال امپیرالیسم و نوچه هاش اسیر شدن ( فلسطینی های بی دفاع و محاصره شده) بشتابد و بطور مخفیانه گراد و مختصات دقیق تجمع حرامیان صَـــهـــیـــون را در اختیار مبارزان فلسطینی قرار دهد
آخرین اخبار