۲۷۲۸ پرستار در بیمارستان‌های زنجان فعالیت می‌کنند

رئیس نظام پرستاری استان زنجان گفت: ۲ هزار و ۷۲۸ پرستار در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی زنجان فعالیت می‌کنند که رفع کمبودها در این حوزه به خدمت رسانی بهتر به بیماران منجر می‌شود.

مهدی موسائی فرد  رئیس نظام پرستاری استان زنجان با بیان اینکه ۲۷۲۸ پرستار در بیمارستان‌های زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: در زمان حاضر با کمبود ۵۰۰ پرستار در مراکز درمانی استان مواجه هستیم که با رایرنی های انجام گرفته و برگزاری آزمون استخدامی اخیر ۱۰۰ نفر جذب خواهند شد.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۶۰۵ تخت در بیمارستان های استان، گفت: نسبت پرستار به تخت در استان ۱.۳۶ است که با شاخص های ایده آل فاصله دارد اما در مجموع کشوری از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس نظام پرستاری استان زنجان در خصوص تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز گفت: این کار از سال ۱۴۰۱ شروع شد و به ازای هر خدمت و بسته خدمتی ارائه شده تا مهر سال گذشته پرداخت انجام گرفت اما در ادامه با تاخیر مواجه شد که پیگیری معوقات آن در حال انجام است.

رئیس نظام پرستاری استان زنجان ادامه داد: شکل محاسبه و ضرایب مربوطه در تعرفه گذاری خدمات پرستاری طی سالهای قبل با تغییراتی مواجه شده که موجب کاهش دریافتی کارکنان و نارضایتی آنها شده است.

وی اظهار داشت: در این خصوص معاونت پرستاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است که امیدواریم شاهد رفع این مسائل و مشکلات باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.