لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جامعه کار و تلاش استان یزد

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: با توجه به حساسیت مباحث خانواده و گستردگی جامعه کارگری استان یزد، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آنان در حال اجرا است.

زینل پور مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در همایش برکت خانواده بافق گفت: یکی از مولفه‌هایی که چندین سال است در اولویت‌های کشور قرار گرفته است، مباحث مربوط به خانواده، جوانی جمعیت و پیشگیری از سالخوردگی است. 

او افزود: بیش از ۲۵۰ هزار کارگر مستقیم مشمول قانون کار در استان یزد داریم و با جمعیت تبعه این افراد، نزدیک ۹۰ درصد جمعیت استان را جامعه کار و تلاش استان تشکیل می‌دهد. 

زینل پور گفت: از نیمه‌های سال گذشته در استان یزد، سلسله نشست‌ها و همایش‌ها در سطح واحد‌های تولیدی استان و شهرستان‌ها برگزار شد و امسال نیز برگزاری این همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه استحکام بنیان خانواده، فرزندآوری و آیین همسرداری و فرزندپروری برای جامعه کارگری استان ادامه دارد. 

او بیان کرد: باتوجه به حساسیت این مباحث و گستردگی این جامعه برنامه‌های آموزشی برای کل این خانواده‌ها کارگران استان درحال اجرا است. 

حجت‌الاسلام وافی کارشناس خانواده نیز در این آیین گفت: وجود فرزندان در خانواده بر ساحت‌های مختلف زندگی از جمله مشکلات و ناهمواری ها، عامل قدرت والدین، سلامت جسمی و شادکامی والدین، استحکام بنیان خانواده، ارتقای شخصیت انسانی و... اثر می‌گذارد. 

او افزود: باوجود اینکه همه ما می‌دانیم فرزندان مایه خیر و برکت در زندگی والدین هستند و ما به کرات مشاهده کرده ایم یا از اطرافیان شنیده ایم که با آمدن فرزند زندگی ما رونق گرفت و روزی ما نیز زیاد شد، اما باز هم افرادی به دلیل و بهانه مشکلات مالی از فرزندآوری خودداری می‌کنند. 

وافی تصریح کرد: این در حالی است که در آیات و روایات، ازدواج و فرزندآوری، عامل و زمینه بی ‏نیازی و منبع خیر و برکت در خانواده معرفی شده است و تعداد فرزند هرچه بیشتر باشد، رزق و روزی آن خانواده نیز بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار