مدودف: در حال رسیدن به پایان حمایت‌های آمریکا از اوکراین هستیم

رئیس جمهور پیشین روسیه از پایان حمایت‌های واشنگتن از کی یف در آینده نزدیک خبر داد.

از زمانی که جمهوریخواهان، مجلس نمایندگان آمریکا را در دست گرفته اند در روند برنامه‌های کاخ سفید برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه سنگ اندازی کرده اند به طوری که تاکنون بسته‌های کمک‌های تسلیحاتی به کی یف از سوی قانونگذاران جمهوریخواه مسکوت مانده است. همین موضوع این گمان که دیگر واشنگتن از حمایت از اوکراین خسته شده را تقویت کرده است. 

به گزارش تله تریدر، دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد حمایت‌های آمریکا از اوکراین اکنون در حال نزدیک شدن به پایان غیرقابل اجتناب خود است. 

وی در کانال شخصی خود در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: آن‌ها (آمریکایی ها) از حمایت از اوکراین خسته شده اند. کی یف هزینه‌های سنگینی می‌تراشد، دزدی‌های گسترده‌ای دارد و در عین حال دستاورد نظامی خاصی هم کسب نمی‌کند. 

مدودف تاکید کرد: در مقابل اسرائيل که از اهمیت زیادی برای کنگره حتی نسبت به خود آمریکا برخوردار است، قرار دارد. رژیم اوکراین دارای پیچیدگی‌های زیادی است. 

وی خاطرنشان کرد: قبل از قطع حمایت از کشور جنگ زده اوکراین، پول بیشتر، تضمین‌های جعلی برای پیروزی و باور‌های نادرست مبنی بر اتحاد همیشگی وجود خواهد داشت. 

پیش‌تر اندیشمندان بزرگ روابط بین الملل همچون جان مرشایمر، سردمدار رئالیست تهاجمی پیش بينى کرده بودند که آمریکا دیر یا زود به حمایت‌های خود از اوکراین پایان خواهد بخشید و این کشور را در برابر روسیه تنها خواهد گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
زیاد خوش بین نباش
آخرین اخبار