مکرون: باید برای آتش بس بین اسرائیل و حماس تلاش کنیم

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اینکه اوضاع در غزه روز به روز وخیم‌تر می‌شود خواستار تلاش برای برقراری آتش بس شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز پنجشنبه در کنفرانس جمع آوری کمک‌های بشردوستانه برای غزه در پاریس گفت: ما باید برای برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و حماس تمام تلاش خود را بکنیم. 

به گزارش نووستی، او با اشاره به اینکه «وضعیت جدی است و هر روز بدتر می‌شود» خواستار توقف فوری جنگ در غزه برای حفاظت از غیرنظامیان شد. 

وی با گرفتن ژست بشردوستانه افزود که فرانسه کمک‌های خود به غزه را به ۱۰۰ میلیون یورو افزایش خواهد داد. مکرون پس از آن تصمیم به افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه گرفت که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز دوشنبه وعده حمایت مالی بیشتر از منطقه را داد.

این در حالی است که فرانسه با اتخاذ سیاست یک بام و دو هوا ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی، حملات این رژیم را دفاع از خود عنوان کرده است.

مکرون در ادامه خواستار اتخاذ تدابیری شد تا تامین مالی حماس قطع شود و کسانی که با حمله ۷ اکتبر مرتبط بودند تحریم شوند.

نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

آمریکا و کشور‌های اروپایی از بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که پس از حمله هفتم اکتبر نیرو‌های مقاومت فلسطین (حماس)، رهبران ارشد اروپایی با سفر به تل آویو همبستگی خود را با این رژیم اعلام و از حق کشتار مردم بی دفاع فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار