بایدن با حمایت از حملات در غزه، حمایت جهان عرب را از دست می‌دهد

دیپلمات‌های آمریکایی در جهان عرب به دولت واشنگتن هشدار داده‌اند که در صورت حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به غزه، حمایت کشور‌های عربی را از دست خواهد داد.

براساس پیام دیپلماتیکی که به دست شبکه سی‌ان‌ان رسیده، دیپلمات‌های آمریکایی در جهان عرب به دولت واشنگتن به طور جدی هشدار داده‌اند که اگر به حمایت خود از حملات مرگبار و مخرب رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دهد، حمایت کشور‌های عربی را برای یک نسل از دست خواهد داد.

در این پیام دیپلماتیک تاکید شده که مقامات آمریکایی شدیدا نسبت به افزایش خشم علیه آمریکا که پس از آغاز حمله رژیم صهیونیستی علیه حماس به وجود آمده، نگران هستند. 

در تلگرافی که از سفارت آمریکا در عمان رسیده، آمده است: حمایت قاطعانه آمریکا از اقدامات اسرائیل به عنوان مقصر مادی و معنوی آنچه که کشور‌های عربی آن را جنایات جنگی تلقی می‌کنند، دیده می‌شود.

این تلگراف از طرف دومین مقام عالی‌رتبه سفارت آمریکا در مسقط نوشته و برای شورای امنیت ملی کاخ سفید، سازمان سیا و اف‌بی‌آی ارسال شده است.

اگرچه این تنها یک تلگراف از سوی یکی از سفارت‌های آمریکا در منطقه است، اما زنگ هشداری نسبت به افزایش موج ضد آمریکا در خاورمیانه محسوب می‌شود.

تلگراف دیگری که شبکه سی‌ان‌ان از سفارت آمریکا در قاهره به دست آورده، تفسیر یک روزنامه دولتی مصری را به واشنگتن منتقل می‌کند دال بر اینکه «ظلم و بی‌اعتنایی جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا نسبت به فلسطینی‌ها از روسای جمهور قبلی آمریکا بسیار بیشتر است.»

به خاطر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در بحبوحه حمله مخرب و وحشیانه تل‌آویو به غزه و بحران انسانی شدید در این منطقه، بایدن در داخل و خارج از کشور به شدت تحت فشار قرار گرفته است. اگرچه دولت بایدن در برابر درخواست‌ها برای آتش‌بس در جنگ غزه مقاومت کرده، اما مقامات در تلاشند تا کمک‌های بیشتری به غزه ارسال کنند و خواستار وقفه انسانی برای ارسال کمک به نوار غزه هستند.

در روز‌های اخیر، متحدان آمریکا در جهان عرب خشم عمیق خود را نسبت به بحران انسانی در غزه صریحا ابراز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار