درخواست کانادا برای توقف بشردوستانه جنگ غزه

نخست وزیر کانادا خواستار توقف بشردوستانه جنگ غزه برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا از ابتدای جنگ غزه به طور تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند. با این حال، آمار بالای کشتار غیرنظامیان سبب شده است برخی از این کشور‌ها خواستار توقف بشردوستانه جنگ باشند که کانادا یکی از این کشورها است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز (دوشنبه) اعلام کرد اوتاوا خواستار یک توقف بشردوستانه قابل توجه در جنگ غزه به منظور آزادی اسرای صهیونیست است. 

کانادا بار‌ها خواستار توقف بشردوستانه جنگ به منظور آزادی اسرای صهیونیست و نیز رسیدن کمک‌های ضروری به مردم غزه شده است. 

در فضای دیپلماتیک، آتش بس و توقف بشردوستانه با یکدیگر متفاوت است. آتش بس (ceasefire) به معنای توقف منازعه میان دو طرف مخاصمه برای حل و فصل درگیری‌ها از طریق گفتگو است. کشور‌های عربی و اسلامی از ابتدای درگیری‌ها خواستار آتش بس شده‌اند. 

در سوی مقابل، توقف بشردوستانه (humanitarian pause) به معنای توقف موقت حملات به منظور ارسال کمک‌های انسانی و خروج زخمی‌ها و غیرنظامیان از مناطق درگیری است. در این حالت، دو طرف پس از زمان‌های مقرر که ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد دوباره به منازعه ادامه می‌دهند. آمریکا و کشور‌های غربی طرفدار رژیم صهیونیستی خواستار چنین موضوعی هستند، توقف موقت برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، اما ادامه یافتن حملات اسرائیل پس از یک بازه زمانی مشخص.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار