برگزاری نخستین کنفرانس سالانه امنیت سایبری ناتو در آلمان

برلین قرار است میزبان نخستین کنفرانس سالانه امنیت سایبری سازمان ناتو باشد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در طول جنگ سرد با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر اتحاد جماهیر شوروی از سوی آمریکا ایجاد شد. با این حال، با پایان یافتن جنگ سرد در ۱۹۸۹ و متعاقب آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۹۱، ناتو کوشید تمرکز خود را بر اهداف دیگری همچون مبارزه با تروریسم معطوف کند. با پیشرفت فناوری در قرن ۲۱، این ائتلاف نظامی اکنون در حوزه‌های دیگری همچون امنیت سایبری نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. 

به گزارش تله تریدر، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو قرار است در نهم نوامبر (۳ روز دیگر) با سفر به آلمان نخستین کنفرانس سالانه امنیت سایبری ناتو را در برلین افتتاح کند. 

پس از سخنرانی افتتاحیه استولتنبرگ، مقامات ارشد دیگری همچون آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. 

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سازمان ناتو، این کنفرانس تصمیم گیرندگان سیاسی، نظامی،و فنی را به منظور تقویت امنیت سایبری ناتو گردهم می‌خواهد آورد. 

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، دبیر کل ناتو قرار است در همین روز با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و بوریس پیستوریس، وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره مسائل مختلف به رایزنی بپردازد. 

امنیت سایبری یکی از مواردی است که طی چند سال اخیر اهمیت آن در حوزه نظامی بسیار افزایش یافته است. پیش از این سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از ایجاد گروه مشورتی در حوزه سایبری برای جلوگیری از حملات سایبری کره شمالی خبر داده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار