۴۰ کشته در حمله بوکوحرام

تروریست‌های بوکوحرام در نیجریه ۴۰ روستایی را به خاک و خون کشیدند.

قحطی تنها عامل فقر و گرسنگی در قاره آفریقا محسوب نمی‌شود. وجود گروه‌های تروریستی متعدد و منازعات دائمی در بیشتر کشور‌های این قاره باعث از بین رفتن سرمایه‌ها و نبود امنیت می‌شود. نیجریه یکی از این کشورهاست که از فعالیت گروه‌های تروریستی به طور دائمی در حال آسیب دیدن است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات پلیس نیجریه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند درپی حملات تروریست‌های بوکوحرام به ایالت یوب (Yobe) در شمال شرق این کشور طی روز‌های گذشته دستکم ۴۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند. 

منابع محلی می‌گویند تروریست‌های بوکوحرام به سمت روستاییان در ایالت یوب تیراندازی کرده و ۱۷ تن را کشتند. روز سه شنبه نیز تروریست‌ها با کار گذاشتن یک مین و انفجار آن باعث کشته شدن دستکم ۲۰ روستایی شدند که از دفن کشته شدگان روز گذشته بازمی گشتند. 

همچنین بوکوحرام شماری از مردم را در ایالت بورنو ربوده و به قتل رسانده است. این ایالت ۱۴ سال است که کانون شورش و ناآرامی در نیجریه محسوب می‌شود. 

با گسترش فعالیت‌های تروریستی در نهایت بولا تینوبا، رئیس جمهور نیجریه و کابینه اش بودجه‌ای معادل ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای تقویت حوزه نظامی و امنیت کشور به تصویب رساندند. 

بوکوحرام پیش‌تر در کشور‌های آفریقایی اقدام به ربایش دختران از مدارس کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
وای خدای من
جنایت و کشتار
این چه سازمان مللی است؟!
آخرین اخبار