هلاکت بیش از ۷۰ تروریست وابسته به داعش در حملات هوایی به شمال نیجریه

نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد در حملات هوایی روز شنبه به مناطق مرزی در شمال این کشور بیش از ۷۰ تروریست وابسته به داعش به هلاکت رسیدند.

نیروی هوایی نیجریه در این بیانیه اعلام کرد در عملیات هوایی علیه تروریست‌ها در مرز نیجریه با نیجر، جنگنده‌های هر دو کشور شرکت داشته اند. گروهی از تروریست‌های کشور‌های غرب آفریقا (ISWAP) که از سال ۲۰۱۶ در منطقه «دریاچه چاد» حضور داشتند، در حملات هوایی نیجریه به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گروه افراطی از تروریست‌های وابسته به داعش در کنار تروریست‌های بوکوحرام، در دهه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم را به خاک و خون کشیده و به دلیل خشونت‌های ناشی از فعالیت‌های تروریستی آن‌ها بیش از دو میلیون نفر از مردم از خانه هایشان آواره شده اند.

«ادوارد گابووت» (Edward Gabkwet) سخنگوی نیروی هوایی نیجریه می‌گوید در ۱۳ آوریل ۲۰۲۲ چند عملیات علیه مناطقی که احتمالا تروریست‌ها در آن‌ها حضور داشتند، صورت گرفت. این مناطق احتمالا اردوگاه‌های لجستیکی بودند. در نتیجه حملات هوایی که ۱۴ آوریل در منطقه «توامبون رگو» (Tumbun Rego) و اطراف اردوگاه آموزشی صورت گرفت، جنگنده‌هایی از کشور‌های نیجریه و نیجر حضور داشتند. در این عملیات بیش از ۷۰ تروریست کشور‌های غرب آفریقا به هلاکت رسیدند و عده ای به شدت زخمی شدند.

نیجریه اغلب عملیات تهاجمی اش علیه تروریست‌ها را در این زمان از سال و قبل از آغاز فصل بارندگی اجرا می‌کند. سربازان نیجریه‌ای بیش از ۱۲ سال است که علیه شورشیان افراطی در حال مبارزه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار