۲۲ کشته در تیراندازی ایالت مین آمریکا

یک فرد مسلح با تیراندازی به سمت جمعیت زیادی در ایالت مین در آمریکا ۲۲ نفر را کشت و تعداد زیادی را نیز زخمی کرد.

منابع خبری گزارش دادند که فرد مهاجم پس از تیراندازی مرگبار از صحنه متواری شده و هنوز هم پلیس آمریکا نتوانسته آن را دستگیر کند.

به گزارش خبرگزاری سی ان ان، پلیس ایالت مین پس از بررسی دوربین‌های مداربسته اعلام کرد فرد مهاجم شخصی به نام رابرت کارد و ۴۰ ساله است که در یک سالن بولینگ به سمت افراد زیادی تیراندازی کرده و بیش از ۵۰ نفر را زخمی کرده است. 

این فرد مسلح در ایالت مین در آمریکا با تیراندازی به سمت گروهی از مردم ۲۲ نفر را کشت و تعداد زیادی از حاضران در صحنه را نیز زخمی کرد. مقام‌های امنیتی از شهروندان لویستون و اوبرن درخواست کرده که در محل‌های امن پناه گرفته و به هیچ عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند.

روزنامه «گلوب اند میل» در این خصوص گزارش کرد، طبق بولتن پلیس ایالت مین، فردی که بعنوان مظنون حادثه تیراندازی‌های کور در این ایالت شناسایی شده است، مربی آموزش استفاده از سلاح گرم بوده است که توسط ارتش آموزش دیده است و اخیراً به یک مرکز سلامت روان مراجعه کرده بود.

طبق اطلاعات پلیس ایالت مین، رابرت کارد، در یک مرکز آموزش نیرو‌های ذخیره ارتش ایالات متحده آمریکا بعنوان یک مربی تیراندازی آموزش دیده است.

در این سند آمده است که در تابستان ۲۰۲۳ به مدت دو هفته در یک مرکز سلامت روان بستری بوده است، ولی هیچ جزئیاتی درباره روند درمان روان یا وضعیت روان وی در اسناد پلیس ایالت مین موجود نبوده است.

در اسناد پلیس همچنین آمده است که کارد ظاهراً پیش از این تهدید کرده بوده که در پایگاه آموزش نظامی در «ساکو» ایالت مین تیراندازی به راه می‌اندازد. پلیس لویستون در یک پیام که در صفحه فیس‌بوک منتشر کرده بود، تأیید کرد که کارد فرد مظنون حادثه تیراندازی بوده است و احتمالاً مسلح و خطرناک است.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، در پی وقوع این حادثه مرگبار، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به صورت تلفنی با شماری از قانون‌گذاران ایالت مین گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
مشکلش چی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
فکر کنم معنی امنیت رو اینطوری باید تعریف میکرد یکی برای ایرانیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
قضیه بو داره
هرچی هست کار خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
الهی همشون بمیرند که دنیا از دستشون راحت شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
آمریکا هم جای خطرناکیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
خدا را شکر تو ایران نبود و الا سلبریتیها میگفتن ظلم جمهوری اسلامی حدی دارد و بعدش هم کمپین نه به اعدام و از این دست حرفها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
پس میگن آمریکا خیلی خوبه که ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
حماس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
هرگونه دریافت اجاره و فروش مسکن بدون مشخص بودن سند رسمی ملک و قرارداد و پرداخت مالیات صاحب خانه را قاچاق و پولشویی اعلام کنید و حساب های بانکی دریافت کننده را توقیف و فرد را مجازات مالی و مالیاتی کنید و فرد افشا کننده را پاداش دهید تا اتمام قرارداد غیر رسمی، مستاجر بماند و یا از فروشنده غیر رسمی، خسارت بگیرد. با افزایش مالیات سنگین برای صاحبان تعداد بیش از سه خانه خالی یا حداکثر به تعداد فرزندان به علاوه دو خانه خالی، در هر شهر از احتکار خانه جلوگیری کنید. برای کسانی که بیش از سه خانه یا حداکثر به تعداد فرزندان به علاوه دو خانه در هر شهر اجاره داده اند به عنوان صنعت اجاره خانه رفتار کرده و قوانین مالیاتی تجاری ایجاد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
عجب کشور امنی،
آخرین اخبار