استاندار همدان:

عرضه گوشت قرمز باید در بازار افزایش یابد

استاندار همدان گفت: عرضه گوشت قرمز باید با تمهیدات جهاد کشاورزی و هماهنگی با بخش خصوصی افزایش یابد تا قیمت آن برای مصرف کنندگان مناسب‌تر شود.

علیرضا قاسمی فرزاد در نشست ستاد تنظیم بازار استان همدان گفت: اگر بخش خصوصی می‌تواند از دیگر نقاط گوشت گرم وارد کند، از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

او گفت: اگر بخش خصوصی برای ساماندهی قیمت گوشت قرمز اقدام به وارد کردن آن به استان نکند، استانداری سازوکار‌های دیگری برای این مساله پیدا خواهد کرد.

استاندار همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌های مرغ باید متناسب با ظرفیت تعیین شده کشتار داشته باشند، گفت: کشتارگاهی که ظرفیت آن ۱۶ هزار تن است، ۶۰ هزار تن مرغ کشتار می‌کند که این مساله باعث کاهش کیفیت گوشت مرغ و نارضایتی شهروندان می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: اگر در کشتارگاه‌ها امحا و احشای مرغ بدرستی پاک نشود، این مساله اثرات نامناسبی روی مرغ تحویلی به شهروندان خواهد گذاشت و این مساله نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

او گفت: کشتارگاه‌ها باید به اندازه پروانه صادر شده، کشتار کنند و در غیراین صورت باید تجهیزات و ظرفیت کشتار مرغ را افزایش دهند.

استاندار همدان گفت::به منظور تامین نیاز مردم، جوجه ریزی ماهانه استان نباید از سه میلیون قطعه کمتر باشد.

 نرخ کود به قیمت سابق برگردد

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: افزایش قیمت کود برای استفاده کشاورزان که با ۳۰ درصد افزایش مواجه شده بود، مجدد به قیمت قبل بازگشت.

رضا بهراملو گفت: میزان کشت کلزا امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است که نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

او گفت: برای تامین نیاز کشاورزان در حال حاضر ۱۰ هزار تن کود داریم و در حال خرید از پتروشیمی‌ها هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در باره افزایش عرضه گوشت قرمز در همدان نیز گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا گوشت گرم گوساله کیلویی زیر ۳۰۰ هزار تومان توزیع شود.

بهراملو در باره وضعیت کشتارگاه‌های مرغ نیز گفت: چهار کشتارگاه در حال آماده سازی مرغ هستند و ۲ کشتارگاه دیگر نیز در نوبت راه اندازی قرار دارند.

او گفت: ۶۵ هزار هکتار کشت چغندر قند کشت داریم که ۴۰۰ هزار تن از چغندر قند بدست می‌آید.

در این نشست همچنین مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز  از اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از ابتدای سال خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۹۳ هزار نفر درقالب ۴۸۷ هزار خانوار مشمول دریافت این کالابرگ الککترونیکی می‌شوند.

یوسف شعبانی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصداز مشمولین طرح از آن استقبال کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.