سفر وزیر خارجه چین به آمریکا

وانگ یی در راستای ایجاد آمادگی برای سفر رئیس جمهور چین به آمریکا، راهی واشنگتن می‌شود.

قدرت رو به فزون چین بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا به حساب می‌آید، زیرا واشنگتن به خوبی می‌داند پکن یک بازیگر تجدیدنظر طلب بوده و به دنبال به چالش کشیدن هژمونی ایالات متحده در نظام بین الملل است. با این حال، مقامات چین به دنبال کاهش تنش‌ها با آمریکا هستند. 

وال استریت ژورنال امروز (دوشنبه) به نقل از منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرد: شی جین پین، رئیس جمهور چین در نظر دارد طی هفته جاری وانگ یی، وزیر خارجه این کشور را به آمریکا بفرستد. این سفر احتمالا با هدف زمینه چینی به منظور سفر رئیس جمهور چین به واشنگتن انجام می‌شود. 

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، وانگ یی در این سفر با مقامات ارشد آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد و آمادگی‌های لازم به منظور سفر شی جین پینگ به آمریکا را مهیا می‌کند. 

براساس گزارش وال استریت ژورنال، به نظر می‌رسد پکن به صورت گسترده به دنبال گرم کردن دوباره روابط خود با واشنگتن است. این کشور در آستانه سفر رهبر خود به آمریکا هیاتی از شخصیت‌های تجاری، فرهنگی، و ورزشی چین از جمله یائو مینگ، بسکتبالیست افسانه‌ای خود را به ایالات متحده می‌فرستد. 

روابط میان آمریکا و چین، قدرت‌های اول و دوم اقتصادی جهان همزمان با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ تیره و تار شد. با این حال، پیروزی بایدن در انتخابات نیز نتوانست باعث گرم شدن روابط میان دو کشور شود. 

رئیس جمهور چین آخرین بار در آوریل ۲۰۱۷ به آمریکا سفر کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار