منبع آگاه:

در پی حمله موشکی به «عین الاسد» یک آمریکایی کشته شد

یک منبع آگاه گفت: در پی حمله پهپادی و موشکی به پایگاه آمریکایی در استان الانبار عراق، یک آمریکایی کشته و سه نفر از آن‌ها مجروح شده‌اند.

یک منبع امنیتی در استان الانبار گفت که در پی هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی «عین الاسد» در غرب الانبار، یک نظامی ارتش آمریکا کشته و سه نفر دیگر از آن‌ها زخمی شدند.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری المعلومه گفت: اطلاعات نشر کرده حاکی از آن است که مجروحان این حمله توسط هواپیما‌های آمریکایی به مکان نامعلومی منتقل شدند.

وی افزود: حمله به پایگاه عین الاسد همچنین خسارت مادی به ساختمان‌های ارتش آمریکا در داخل این پایگاه وارد کرد و به دلیل تدابیر شدیدی که نیرو‌های آمریکایی اعمال کرده اند، میزان خسارات مشخص نشد.

این منبع بیان کرد که نیرو‌های آمریکایی با ایجاد یک حلقه امنیتی بر پایگاه «عین الاسد»، مانع نزدیک شدن نیرو‌های امنیتی به ورودی این پایگاه شدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک آمریکایی در پی حملات موشکی مقاومت اسلامی در عراق به پایگاه عین الاسد در استان الانبار جان خود را از دست داده است.

مقاومت اسلامی عراق در واکنش به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطینیان روز پنجشنبه پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب استان الانبار عراق را با تعدادی موشک هدف قرار داد.

پیشتر مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه ۲ پایگاه اشغالگران آمریکایی «عین الاسد» در استان الانبار عراق و «الحریر» واقع در شمال این کشور را در روز چهارشنبه به وسیله پهپاد هدف قرار داده است درباره افزایش حملات خود به پایگاه‌ها و مراکز تحت نظر نیرو‌های آمریکایی در عراق هشدار داده بود.

فرماندهی مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه در بیانیه‌ای وقوع حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق را تایید کرده و گفته بود که در اثر این حملات تعدادی از نیرو‌های ائتلاف بین المللی به صورت جزئی مجروح شده‌اند.

همچنین پنجشنبه شب پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در مجاورت فرودگاه بغداد هدف قرار گرفت. برخی منابع محلی از اصابت دستکم دو راکت به این پایگاه خبر داده بودند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آن‌ها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است. این در حالی است که دولت عراق در ۱۸ آذر سال ۱۴۰۰ به طور رسمی پایان ماموریت نیرو‌های نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا را در این کشور اعلام کرد، اما نظامیان اشغالگر آمریکایی همچنان در عراق حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
خب خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
دمشان گرم باید ضربه‌های محلک تری به آمریکایها وارد میکردند
آخرین اخبار